پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد:

تکمیل بیش از ۹۰ درصد کاروان‌های حج تمتع ۹۴

 تکمیل بیش از ۹۰ درصد کاروان‌های حج تمتع ۹۴

رئیس سازمان حج و زیارت از تکمیل بیش از ۹۰ درصد کاروان‌های حج تمتع ۹۴ خبر داد.

یه گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، «سعید اوحدی» با بیان اینکه به دعوت وزیر حج عربستان همه ساله ایام ربیع جلسه‌ای با همه کشورها برای امضای تفاهم‌نامه حج سال بعد صورت می‌گیرد اظهار داشت: ما هم جلسه‌ای در این زمینه داشتیم که جلسه سنگینی بود و 2 ساعت طول کشید و خوشبختانه با بحث بسیار سنگینی که داشتیم توانستیم در مجموع در برخی مسائلی که دیدگاه‌های مختلفی داشتیم به یک دیدگاه مشترک برسیم.

وی با بیان اینکه فضای تفاهم‌نامه تقریباً فضای تفاهم‌نامه سال گذشته بود اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته حج موفقی داشتیم نگاهمان بر این بود که اگر در این فضای سیاسی بین کشورهای منطقه و عربستان، به تفاهم‌نامه سال گذشته برسیم موفق بوده‌ایم.

رئیس سازمان حج وزیارت تصریح کرد: در سازمان حج و زیارت، ایام رجب و شعبان سال‌های گذشته، فراخوان ثبت‌نام تمتع انجام می‌شد که با توجه به این تاخیر، دیرکردی در اجاره هتل ها و تدارکات و آموزش زائر داشتیم، در حالی که زائری که ماه شعبان ثبت‌نام می‌کند فقط یک ماه و نیم فرصت آموزش داشت.

اوحدی یادآور شد: از سال گذشته تقویم سازمان حج و زیارت را تعریف کردیم که بر این اساس، هفته اول صفر شروع عمره و 17 ربیع‌الاول ثبت‌نام تمتع باشد که سال گذشته این را تجربه کردیم و بسیار موفق بودیم.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: تا امروز بیش از 90 درصد کاروان‌های حج تمتع تکمیل شده‌اند فرصت برای آموزش زائران 8 ماه داریم نه یک و نیم ماه، لذا آموزش حج برای زائران به طور وسیع و نه فشرده انجام می شود.



سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.