پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جزئيات طرح توسعه عرفات، مرتبط شدن جمرات به مسجدالحرام

جزئيات طرح توسعه عرفات، مرتبط شدن جمرات به مسجدالحرام
معاون وزارت امور شهري و روستايي عربستان از پروژه هاي توسعه مشاعر مقدسه از جمله طرح فراگير توسعه عرفات در طول 10 سال آينده خبر داد.


به گزارش حج نیوز به نقل از الجزيره، حبيب زين العابدين معاون وزارت امور شهري و روستايي عربستان و رئيس اداره مركزي پروژه هاي توسعه اعلام كرد اين وزارت منتظر موافقت طرفهاي ذيربط با احداث خط دوم قطار مشاعر با ظرفيت 500 هزار نفر است كه در ايام تشريق و عيد(قربان) به بيش از سه ميليون نفر مي رسد.

وي افزود: پروژه هايي وجود دارد كه منتظر موافقت طرفهاي ذيربط با آن هستيم كه در راس آنها، مرتبط شدن صحن غربي جمرات به طرح توسعه مسجدالحرام و همچنين پروژه تقاطع جاده طائف با مشعرالحرام است.

وي از طرح فراگير توسعه مشعر عرفات در 10 سال آينده خبر داد كه اين طرح توجه خاصي به محيط زيست در عرفات و شيوه علمي براي درخت كاري و كاشت 30 هزار درخت جديد در مشاعر مقدسه دارد، همچنين در 30 درصد مساحت مشعر عرفات در 10 سال آينده، سايه بان ايجاد خواهد شد.

حبيب به هماهنگي و تناسب ميان زيباسازي عرفات بر اساس طرح فراگير با شيوه علمي متوازن براي درخت كاري اشاره كرد كه به گفته وي، ماموريت اصلي عرفات در حج و ايجاد منطقه زيبايي را براي گردش در نظر مي گيرد كه ساكنان منطقه مكه مكرمه و زائران در طول سال از آن استفاده كنند.

وزارت امور شهري و روستايي عربستان به گفته معاون آن، منتظر صدور فتواي شوراي علماي ارشد عربستان در دوره آتي در نشست اين شورا درباره احداث ساختمانها در دامنه هاي كوهها در داخل مشاعر مقدسه و به ويژه مشعر منا است كه انتظار مي رود به افزايش ظرفيت آن براي اينكه تعداد زيادي از حجاج را با توجه به افزايش تعداد حجاج كمك كند.

کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.