پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیرو تفاهم نامه حج و زیارت و نهضت سواد آموزی صورت می گیرد؛

برنامه ریزی آموزشی ویژه برای زائران کم سواد و بی سواد

برنامه ریزی آموزشی ویژه برای زائران کم سواد و بی سواد

در دیدار صبح امروز رئیس سازمان حج و زیارت و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور بر لزوم برنامه ریزی آموزشی ویژه برای زائران کم سواد و بی سواد که به سفرهای زیارتی اعزام شوند، در قالب تفاهم نامه امضاء شده میان دو سازمان تأکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، در دیدار صبح امروز(شنبه) «سعید اوحدی» و «علی باقر زاده» که در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد، طرفین بر ضرورت تلاش برای گسترش سواد‌آموزی در میان متقاضیان سفرهای زیارتی و زائران اعزامی به اماکن متبرکه در قالب تفاهم نامه موجود میان سازمان حج و زیارت و سازمان نهضت سوادآموزی تأکید کردند.

بر اساس این گزارش آقای باقرزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به هماهنگی های استانی صورت گرفته در این زمینه، خواستار معرفی زائران کم سواد و بی سواد بمنظور برنامه ریزی لازم برای این عزیزان در راستای ترویج سوادآموزی با بهره گیری از انگیزه های معنوی و مشوق های مربوطه گردید و اشتیاق مردم به زیارت را عاملی محرک جهت توسعه امر سوادآموزی و متعاقباً ارتقای آگاهی مردم دانست.

وی همچنین بر برنامه ریزی آموزشی ویژه برای زائران بی سواد و کم سواد تأکید کرد و گفت: برای بهره‌گیری شایسته از مواهب و مفاهیم عمیق سفرهای زیارتی و یادگیری مناسک حج و عمره لازم است برنامه ریزی آموزشی ویژه برای این گروه از زائران انجام گیرد که در این خصوص سازمان نهضت سواد‌آموزی آمادگی دارد در آموزش این گروه از زائران با سازمان حج و زیارت همکاری نماید.

مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان در این دیدار  با بیان اینکه ترویج سواد آموزی و تلاش در این عرصه امری مقدس است ، تصریح کرد: ما هیچ محدودیتی در مسیر توسعه این نهضت مقدس در میان زائران کاروان های حج، عمره و عتبات نمی بینیم و حتی معتقدیم دفاتر استانی و کارگزاران ما که در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند، باید مورد تشویق قرار گیرند و در اینخصوص لازم است تفاهم نامه امضا شده میان سازمان حج و زیارت و سازمان نهضت سواد آموزی جای خود را در برنامه اجرایی آموزش زائران باز کند.

این گزارش می افزاید: در جلسه صبح امروز مسئولان سازمان حج و زیارت و سازمان نهضت سواد آموزی مقرر شد کمیته ای متشکل از معاونان و مدیران دو سازمان تشکیل شود تا راهکارهای اجرایی در این خصوص شناسایی و دنبال گردد.

همچنین در این دیدار مسئولان سازمان نهضت سواد آموزی نیز برای تدوین بسته های آموزشی مناسب برای زائران کم سواد و بی سواد متناسب با شرایط سفرهای زیارتی بمنظور استفاده در برنامه های آموزشی کاروان ها اعلام آمادگی کردند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.