پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

توضیحات یک مقام وزارت خارجه در خصوص روادید عمره گزاران

توضیحات یک مقام وزارت خارجه در خصوص روادید عمره گزاران

معاون وزیر خارجه از رایزنی‌های این وزارتخانه با مقامات عربستان از طریق سفارت جمهوری اسلامی در ریاض و سفارت عربستان در تهران بمنظور رفع مشکل صدور روادید عمره گزاران ایرانی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه دومین همایش بین‌المللی نظام بین‌الملل در پاسخ به سوالی درباره اقدام اخیر عربستان در کاهش ارائه روادید به عمره گزاران ایرانی، گفت: هفته گذشته بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان حج و زیارت مشخص شد که به یک باره ارائه روادید به زوار ایرانی عازم سرزمین وحی به 50 درصد کاهش پیدا کرده است. با رایزنی‌هایی که با مقامات عربستان سعودی از طریق سفارتمان در ریاض و سفارت عربستان در تهران انجام شد در حال عبور از این مشکل هستیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: سفارت عربستان در تهران دلیل این امر را کمبود نیرو و کارکنان در بخش کنسولی برای ارائه روادید اعلام کرد و بیان کرده که تدابیر لازم با ورود کارکنان جدید برای سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد اندیشیده شده است. ما نیز موافقت خود را برای ورود این افراد اعلام کردیم، امیدواریم این مشکل حل شود.

لازم به توضیح است سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد از دو هفته گذشته تا کنون صدور ویزای عمره گزاران ایرانی را تا 50 درصد کاهش داده است.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.