پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیر کل عتبات عالیات :

چهار بسته اقامتي استفاده زائران عتبات در ايام نوروز/اعزام مجدد زائران به سامرا در آينده نزديك

چهار بسته اقامتي استفاده زائران عتبات در ايام نوروز/اعزام مجدد زائران به سامرا در آينده نزديك

افزايش ۲۰۰ هزار توماني هزينه سفر به عتبات عاليات از ۲۱ اسفند ماه

محسن نظافتي روز يكشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين افزايش ۲۰۰ هزار توماني به علت تفاوت نرخ ارز تعادلي و ارز آزاد است.

وي گفت: اين مساله به ارز همراه زائران هيچ ارتباطي ندارد و همچنان به زائراني كه از طريق كاروان‌هاي سازمان حج و زيارت اعزام مي‌شوند، ۳۰۰ دلار ارز تعادلي تعلق مي‌گيرد.

** حداقل و حداكثر هزينه سفر هوايي و زميني به عتبات در ايام نوروز

 نظافتي درباره حداقل و حداكثر هزينه سفر به عتبات در ايام تعطيلات نوروز افزود: حداقل هزينه سفر به عتبات يك ميليون و يكصد هزار تومان و به صورت زميني است و حداكثر هزينه سفر نيز يك ميليون و ۶۰۰ هزار تومان و هوايي است.

به گفته مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت، پس از پايان اعزام‌هاي نوروزي از هزينه سفر به عتبات عاليات حدود ۱۰ درصد كم مي‌شود.

** اعزام روزانه چهار هزار نفر به عتبات در ايام نوروز

نظافتي با بيان اينكه اعزام‌هاي نوروزي عتبات عاليات از ۲۴ اسفند ماه آغاز و تا هشتم فروردين ماه ادامه خواهد داشت، افزود: بر اساس برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته، در اين ايام روزانه يكصد كاروان معادل چهار هزار نفر در روز، به زيارت عتبات عاليات اعزام مي‌شوند.

** چهار بسته اقامتي استفاده زائران در ايام نوروز

 مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت با بيان اينكه زائران ايراني مي‌توانند در ايام نوروز از بسته‌هاي اقامتي سه، چهار، شش و هفت روزه استفاده كنند، گفت: اعزام‌هاي بسته اقامتي سه و چهار روزه به صورت هوايي، بسته اقامتي شش روزه به صورت زميني و بسته اقامتي هفت روزه به صورت زميني و هوايي است.

** تدوين بسته اقامتي جديد براي اعزام‌هاي پس از نوروز

 نظافتي با بيان اينكه بسته اقامتي ۱۰ روز كه قبل از اعزام‌هاي نوروزي فعال بود به علت اعزام تعداد بيشتري از متقاضيان اكنون متوقف شده، افزود: پس از اعزام‌هاي نوروزي، علاوه بر فعال شدن بسته اقامتي ۱۰ روزه، متقاضيان سفر به عتبات مي‌توانند از بسته اقامتي ۱۴ روزه نيز بهره‌مند شوند.

به گفته وي، در بسته اقامتي ۱۴ روزه، زائران شش روز در نجف اشرف، شش روز در كربلاي معلي و دو روز نيز در كاظمين اقامت مي‌كنند.

 * اعزام مجدد زائران به سامرا در آينده نزديك

نظافتي درباره اعزام مجدد زائران به زيارت حرم امامين عسكريين (ع) در سامرا كه اكنون متوقف است، ابراز اميدواري كرد با تلاش‌هاي ارتش و نيروي بسيج عراق و تامين امنيت اين منطقه، اعزام‌ها زائران ايراني به سامرا بزودي آغاز شود.

 ** انجام پروازهاي عتبات با قيمت سابق

مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت با اشاره به افزايش قيمت بليت‌هاي هواپيما در ايام نوروز گفت: خوشبختانه قيمت بليت‌هاي سفر هوايي به عتبات در ايام نوروز هيچگونه افزايشي نخواهد داشت و طبق نرخ قبلي محاسبه مي‌شود.

وي افزود: اكنون قيمت بليت آزاد تا يك ميليون و يكصد هزار تومان افزايش يافته اما هزينه رفت و برگشت سفرهاي هوايي زائران سازمان حج به عتبات، حدود ۴۳۰ هزار تومان است.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.