پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

غذای عمره گزاران ایرانی درمدت اقامت در مدینه منوره در کجا تهیه می شود؟

غذای عمره گزاران ایرانی درمدت اقامت در مدینه منوره در کجا تهیه می شود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج وزیارت از مدینه منوره غذای مصرفی زائران ایرانی در دو آشپزخانه متمرکز دخیل و زین در مدینه منوره طبخ می گردد.بنا به قوانین و آیین نامه های اعلامی آتش نشانی عربستان طبخ غذا در داخل هتل ها ممنوع است لذا جهت تهیه غذای زائران در سالهای گذشته اقدام به برپایی و تجهیز آشپزخانه های متمرکز شد. در این آشپزخانه های غذای دو وعده ناهار و شام روزانه و دو وعده صبحانه مدت اقامت عمره گزاران ایرانی حاضر در مدینه منوره طبخ می گردد و سپس از طریق کامیونت های مجهز به سیستم گرمکن به هتل ها منتقل و در رستوران هتل ها بین زائرین توزیع می گردد.

 این آشپزخانه ها مجهز به سیستمها و تجهیزات مدرن پخت و سالنهای مجهز و تفکیک شده برای طبخ برنج،طبخ خورش،سوپ،کباب وسالنهای آماده سازی،سردخانه،انبار و... می باشد.از جمله نکات مهم و قابل توجه در نحوه پخت غذا در این آشپزخانه ها استفاده از روش پخت با بخار و عدم استفاده از شعله مستقیم است.

 گفتنی است کادر حاضر ایرانی در آشپزخانه ها برای بازه های یک ماهه فعالیت داشته و با گذشت این زمان کادر بعدی جایگزین می شوند.در حال حاضر کادر حاضر در آشپزخانه زین 32نفر است که از این تعداد 23نفرآشپز و بقیه امور اداری را برعهده دارند.همچنین در آشپزخانه دخیل 44نفر کادر ایرانی مشغول بکار هستند که 35نفرآشپز وبقیه کادر اداری می باشند.

حداکثر تولید میزان طبخ غذا در آشپزخانه دخیل در ایام پیک 12000 پرس غذا به علاوه 5درصد رژیمی برای هر وعده و درآشپزخانه زین 7000پرس بعلاوه 5درصد رژیمی برای هر وعده می باشد.

 برنامه غذایی طبخ غذا برای هر دو آشپزخانه یکسان بوده و برای دوره 5 روزه برنامه ریزی شده است بنحوی که بعد از هر 5 روز تکرار می گردد . ازجمله نکات قابل توجه در این آشپزخانه ها می توان به استفاده از اقلام و مواد اولیه با کیفیت مناسب و همچنین استفاده از گوشت تازه وگرم که روزانه کشتار و به سردخانه دو آشپزخانه تحویل می گردد اشاره نمود.

















امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.