پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نخستين گردهمايي بين‌المللي عمره دانشجويان ايراني در جمهوری آذربايجان برگزار شد

نخستين گردهمايي بين‌المللي عمره دانشجويان ايراني در جمهوری آذربايجان برگزار شد

نخستين گردهمايي بين‌المللي حج عمره دانشجويان ايراني در جمهوري آذربايجان با عنوان «در مسير عرش» در محل سالن شهريار رايزني فرهنگي ايران در باكو، برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، نخستين گردهمايي بين‌المللي حج عمره دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در جمهوري آذربايجان با عنوان «در مسير عرش» به منظور بدرقه دانشجويان ايراني عازم به عمره مفرده، با حضور جمعي از دانشجويان ايراني و غيرايراني مقيم باكو و برخي از مسئولان نهادهاي كشورمان در آذربايجان در سالن شهريار رايزني فرهنگي ايران در باكو، برگزار شد.

در اين مراسم كه با همكاري انجمن دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در دانشگاه‌هاي آذربايجان، دفتر نمايندگي ولي فقيه در باكو و رايزني فرهنگي ايران برگزار شد، ميرزاجاني، از مسئولان انجمن دانشجويان ايراني باكو، به تشريح گزارشي از اقدامات انجام شده در چند ماه اخير اين انجمن پرداخت.

در ادامه سيد ابراهيم ابراهيمي‌نائيد، رايزن فرهنگي كشورمان در آذربايجان، در سخناني با اشاره به روايات و احاديثي در خصوص ثواب و فضيلت حج عمره، به دانشجوياني كه به حج عمره مشرف مي‌شوند توصيه كرد تا از فرصت به دست آمده حضور در مسجدالحرام، مسجدالنبي و بقيع، با تفكر، ذكر، دعا و توسل، بيش‌ترين بهره را ببرند.

وي همچنين با اعلام آمادگي رايزني فرهنگي ايران در آذربايجان براي همكاري‌هاي فرهنگي با دانشجويان خارجي شاغل به تحصيل در دانشگاه‌هاي آذربايجان به وضعيت حال حاضر دنياي اسلام و قرائت پيام مقام معظم رهبري خطاب به جوانان اروپا و آمريكاي شمالي، پرداخت.

در بخش پاياني اين مراسم نيز، محسن پاك‌آيين، سفير ايران در آذربايجان در سخناني كه داشت، بر مغتنم شمردن فرصت بي‌بديل زيارت حج به دانشجويان در شرف اعزام به عمره تأكيد كرد و پس از آن حجت‌الاسلام اجاق‌نژاد، نماينده ولي فقيه در آذربايجان، به تشريح فلسفه حج و فضيلت‌هاي اعمال حج پرداخت.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.