پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نشست بررسي برنامه‌هاي سال تحويل زايران ايراني در كاظمين

نشست بررسي برنامه‌هاي سال تحويل زايران ايراني در كاظمين

نشست بررسي برنامه‌هاي سال تحويل زايران ايراني با حضور نمایندگان سازمان و بعثه و شرکت شمسا در شهر كاظمين برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي غيور باغباني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كاظمين در اين جلسه با اشاره به همزمان شدن ايام فاطميه و نوروز گفت: محزون شدن به حزن اهل بيت و شاد بودن در شادي آنها تظاهر به همراهي با اهل بيت است؛ به اين معني كه حزن و سرور ما با حزن و سرور اهل بيت رنگ بگيرد، اما محتواي آن عمل كردن به فرمايشات ايشان و پذيرفتن ولايت اهل بيت است.








وي افزود: بعضي از سنت‌هاي نوروز سنت‌هاي اسلامي است؛ مثل صله رحم، ديد و بازديد بزرگترها و دستگيري از مستمندان و محرومان، اينها از سنت‌هاي اسلامي است كه زمان هم ندارد و نيز در منافات با ارزش‌هاي اسلامي نيست. بنابراين جمع ميان نوروز و فاطميه به اين شكل گفته شده، ممكن است.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در ادامه اظهار داشت: با توجه به اينكه تعداد قابل توجهي از زايران ايراني همزمان با سال تحويل در شهر كاظمين هستند، بنابراين بايد به شكلي برنامه‌ريزي شود كه زايران بتوانند از اين فرصت به خوبي استفاده كنند.



وي حضور در حرم امامين جوادين و برگزاري برنامه نيايش و قرائت قرآن را از جمله برنامه‌هاي پيشنهادي بعثه مقام معظم رهبري براي زايران ايراني در سال تحويل برشمرد و افزود: البته همه اين برنامه منوط به اين است كه موافقت لازم از سوي عتبه كاظمين صورت بگيرد كه اين برنامه‌ها در حرم برگزار شود.




حجت‌الاسلام غيور با بيان اينكه سال تحويل در بامداد روز شنبه انجام مي‌گيرد و در اين ساعت درهاي حرم جوادين بسته است، خاطر نشان كرد: رايزني‌هاي اوليه با عتبه كاظمين جهت برگزاري مراسم تحويل سال انجام گرفته است كه اميدواريم موافقت خود را جهت بازگشايي درها انجام بدهند.



شايان ذكر است، در اين جلسه كه مديران هتل‌ها ايراني و مدير شركت خدماتي زيارتي شمسا حضور داشتند، هر يك به تناسب برنامه‌اي را در اين زمينه ارائه كردند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.