پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اطلاعاتی در خصوص اسکان عمره گزاران در مدینه منوره

اطلاعاتی در خصوص اسکان عمره گزاران در مدینه منوره

جهت تهیه محل اسکان عمره گزاران ایرانی در مدینه منوره از سوی سازمان حج وزیارت و موسسه عمره سعادت برنامه ریزی منظم و اقدامات وسیعی صورت می پذیرد. جهت اطلاع از برخی اقدامات صورت گرفته در این حوزه و نیز ارائه اطلاعات وآماری از وضعیت محل اسکان عمره جاری مصاحبه ای با مسئول مسکن ستاد  مدینه منوره صورت گرفته که در ادامه تقدیم خوانندگان محترم می شود.

آقای نباتی در این زمینه گفت برای تهیه محل اسکان عمره گزاران کشورمان وعقد قراردادبامالکان هتل ها اقدامات لازم از چندماه قبل از اعزام زائران و در طول عملیات موسم حج تمتع صورت گرفته است.درمجموع در عمره جاری با 34 هتل در مدینه منوره قرارداد منعقد شده است که شامل 7933اتاق 2و3 نفره هستند(25درصد 3تخته و75درصد 2تخته).درایام عمره با توجه به شرایط مناسب تری که درخصوص تهیه مسکن وجود دارد زائرین در اتاقهای 2و3 نفره اسکان می یابند و با توجه به شرایط خاص  ایام حج تمتع که اتاق ها 4و5نفره هستند،زائران از رفاه بهتری برخوردار هستند.

بنا به روش اجرایی که برنامه ریزی شده ودرحال اجرا است  پلان اتاقهای تخصیصی هرکاروان قبل از اعزام تهیه شده و در سامانه کارگزاران بارگزاری می گردد و مدیران کاروان ها نیز48 ساعت قبل از اعزام بامراجعه به این سامانه پلان مربوطه که حاوی اطلاعاتی از ساختمان تخصیصی و تعداد ومحل اتاقهای کاروان مربوطه  است را دریافت می نماید و سپس با توجه به ترکیب وجنسیت زائرین خود اتاقها را به زائران تخصیص می دهد.تعداد اتاقهای اختصاصی به هرکاروان نیز بستگی به تعداد زائران آن کاروان دارد.برای مثال به یک کاروان 120 نفره تعداد 54 اتاق اختصاص می یابد.

مسئول مسکن ستاد مدینه منوره در ادامه گفت هتلهای اجاره شده بنا به نوع امکانات و شاخص های تعیین شده در 8 گروه قیمتی تقسیم بندی شده اند که این گروه ها از 2الف تا 3د هستند.

وی همچنین اظهار داشت باتوجه به طرح های توسعه حرم درمدینه منوره و تخریبهای ساختمانی که وجود دارد با محدودیتهایی در تهیه مسکن مواجه هستیم.از جمله نکات قابل توجه در تهیه مسکن عمره جاری نیز اجاره 3 هتل جدید نسبت به عمره قبلی است که 2 هتل نوساز هستند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.