پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاري همايش2000 نفري زايرين البرزي عتبات عاليات

برگزاري همايش2000 نفري زايرين البرزي عتبات عاليات

به گزارش روابط عمومی حج وزیارت استان البرز همایش سراسري و متمركز زائرین عتبات عالیات استان البرز در عصـــر روز چهارشنــبه مـــورخ 93/12/20برگزار شد.

سيد مرتضي حسيني دراین همایش که در محل سالن آمفي تئاتر كانون شهداي بسيج سپاه استان البرز برگزار شد،بیان داشت:
مدیریت حج وزیارت استان البرز هر هفته یک جلسه همايش متمرکز با هدف آشنایی زائرین با اماکن زیارتی عراق و ارائه نکات حائز اهمیت این سفر ونیز تشریح آخرین دستورالعملهای مربوطه را برگزار می نماید.

ايشان ادامه داد : بدليل مصادف بودن با روزهاي پاياني سال و مقارن بودن با ايام تعطيلات نوروزي،آندسته از زائرين البرزي كه از 22 اسفندماه لغايت 14فروردين ماه94 در قالب 48 كاروان به عتبات عاليات اعزام خواهند شد در اين همايش شركت دارند. 
 مدیرحج و زیارت استان البرز ضمن بیان اهداف و اهمیت برگزاری همایشهای عتبات عاليات ، اظهار داشت: برای هرسفری آمادگی لازم است طبیعتاً برای اين سفر معنوي و زيارت قبور ائمه معصومين(ع)آمادگی ویژه ای لازم است ، در راستای آمادگی شما زائرین برای این سفر معنوی یک جلسه همایش استانی برای آشنایی با مقررات وامنیت در سفر برگزار می گردد. 

وی درادامه خلاصه اي از شرح وظایف وفعالیتهای شرکت شمسا را بیان ونکاتی که زائرین می بایست درطول سفر رعایت نمایند رامتذکر شد وگفت:رعایت کامل اخلاق وآداب ورفتار اسلامی ونظم وانضباط در تمامی مراحل سفر توصیه می شود.
حسيني در پايان افزود:شما بزرگواران نمايندگان جمهوري اسلامي ايران و الگويي براي ديگر زائرين خواهيد بود لذااین فرصت را قدر بدانید وقدردانی آن لازمه اش این است که کاری کنیم تا خدای تبارک و تعالی و ائمه اطهار(ع) را از خود راضی نگهداريم. 

حجه الاسلام والمسلمين رزاقي از روحانيون و علماي برجسته استان البرز ديگر سخنران اين همايش بود كه زائرين حاضر در همايش از بيانات و رهمنودهاي ايشان استفاده نمودند.

سيد محمد علي حسيني كمال آبادي از مديران حج،عمره و عتبات عاليات مجرب و باسابقه استان البرز نيز در پايان به اهم مواردي كه بايد زايرين محترم در اين سفر معنوي رعايت نمايند اشاره نمود .

حسيني كمال آبادي ضمن اشاره به موارد مبتلابه زائرين در اين سفر معنوي اظهار داشت:از موارد مهمي که زائرین می بایست رعایت کنند ، پوشش وحجاب زائرین بوده كه بسیار مورد تأکید است وبحمدالله در استان البرز زائرین دارای حجاب برتر هستند وتوصیه می شود خانم ها در این سفر از چادر که حجاب برتر هست استفاده کنند و در ادامه ایشان نکات مهم وضروری که زائرین می بایست رعایت کنند را بیان داشت.

وی خاطر نشان کرد: زائرین عتبات عالیات می بایست وقت شناس باشند چون زمان محدود است وبا استفاده مناسب از وقت وحضور به موقع دربرنامه های سفر حقوق دیگر زائرین را رعایت نمایند و از زائرین خواست با ارائه پیشنهادات وانتقادات خود درقالب فرمهای نظر سنجی ما را در ارائه خدمات مطلوبتر یاری نمائید. ودرپایان هریک از گروههای اعزامی بصورت جداگانه جهت آشنایی با مدیر وروحانی کاروان ونیزجهت فراگیری بیشترمسائل ونکات ضروری سفر عتبات عالیات جلساتی جداگانه تشکیل دادند.

شايان ذكر است شاه بداغي از قاريان و مادحين برجسته استان البرز،مجري و قاري اين مراسم بود كه با مديحه سرايي خود حاضرين را به فيض رساند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.