پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آخرين همايش متمركزعمره گزاران خوزستان در سال 93

آخرين همايش متمركزعمره گزاران خوزستان در سال 93

آخرين همايش متمركز عمره گزاران خوزستان در سال 93 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي حج و زيارت خوزستان، آخرين همايش متمركز عمره گزاران خوزستاني در سال 93 در روز جمعه 22 اسفندماه در محل تالار امام رضا(ع) شركت نفت برگزار شد.

در اين همايش كه با حضور قريب به سه هزارنفر از عمره گزاران خوزستاني برگزار شد حجه الاسلام و المسلمين مصطفي حسن زاده نماينده بعثه مقام معظم رهبري در حج وزيارت استان با اشاره به اهميت عمره و انجام آن مطالبي در خصوص رعايت آداب سفر و مسائل شرعي توسط حجاج محترم بيان نمودند. ايشان همچنين با توجه به اختلافات موجود بين دو ملت و همچنين شبهه افكني هاي وهابيون در مكه و مدينه و خصوصا قبرستان بقيع، از عمره گزاران خواستند از هرگونه بحث و مجادله با آنان خودداري نمايند.

در ادامه همايش ناصر حويزاوي مدير حج و زيارت خوزستان مطالبي در خصوص وضعيت موجود عمره بيان كردند. وی با توجه به مشكل ايجاد شده توسط عربستان در خصوص عدم ويزاي حدود 50% از عمره گزاران ايراني، اقدامات انجام شده توسط دستگاههاي ديپلماسي جمهوري اسلامي و همچنين سازمان حج و زيارت و سفر آقاي اوحدي رئيس حج و زيارت كشور به عربستان جهت پيگيري حل موضوع را تشريح كرد.

در ادامه حويزاوي از كليه عمره گزاران خواست كه مطالب ارائه شده توسط مديران كاروانها در جلسات آموزشي كاروان در خصوص احترام به قوانين كشور عربستان، ممنوعيت حمل و نگهداري مواد مخدر و قرصهاي روانگردان را توجه نمایند

سپس دكتر موسوي پزشك كاروانهاي حج و زيارت مطالبي در خصوص رعايت بهداشت فردي، تزريق واكسنهاي لازم، استراحت كافي، و .... بيان نمود.

همايش با برگزاري عملي مراسم اعمال عمره مفرده توسط حجه الاسلام و المسلمين حسن زاده به زبان فارسي و عبدالامام حويزاوي به زبان عربي و تعدادي از معتمرين پايان يافت.

 


امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.