پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تبادل تجربیات حج ایران و بنگلادش در دیدار وزیر امور دینی بنگلادش با رئیس سازمان حج و زیارت

تبادل تجربیات حج ایران و بنگلادش در دیدار وزیر امور دینی بنگلادش با رئیس سازمان حج و زیارت

وزیر امور دینی بنگلادش در قالب برنامه سفر یک هفته ای به جمهوری اسلامی ایران روز جمعه 22 اسفندماه با مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در محل این سازمان دیدار و پیرامون نحوه اجرای برنامه های حج و عمره گفت و گو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، در این ملاقات مدیران ارشد دو طرف به تشریح و تبادل تجربیات در زمینه روش های حج‌گزاری و خدمات‌رسانی به حجاج و عمره گزاران پرداختند و به سؤالات یکدیگر پاسخ گفتند.

در این نشست مهندس اوحدی عناوین و انواع خدمات سازمان حج و زیارت برای تسهیل امور زائران را بیان کرد و سپس مهندس ناصر خدرنژاد معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص ثبت نام و آموزش حجاج و زائران و انواع خدمات قابل ارائه به آنان در طول سفر توضیحات مفصلی ارائه داد.

در ادامه این نشست دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در مورد سازماندهی و آموزش پزشکان اعزامی و مسائل مربوطه مانند معاینات زائران، ارسال دارو، استقرار بیمارستان و پلی کلینیک در مکه و مدینه و مشاعر مقدس و استفاده از امکانات درمانی عربستان و نوع تعامل با دستگاه های ذیربط در زمینه سلامت زائران سخن گفت.

پس از آن مهندس رضا اوحدی رئیس انفورماتیک موسسه فرهنگی عمره سعادت، رئوس خدمات سازمان حج و زیارت بمنظور تسهیل امور زائران اعم از ثبت نام، آموزش، حمل و نقل، اسکان، بیمه و رفاه، تدارکات، کاروان بندی، عوامل انسانی و ارزیابی عملیات را در قالب فایل پاورپوینت ارائه کرد.

در خاتمه طرفین اظهار امیدواری کردند که تبادل اطلاعات ضروری بصورت کاربردی و مفید همچنان تداوم داشته باشد.

گفتنی است هیئت بنگلادشی بدعوت معاونت بین الملل بعثه مقام معظم رهبری عازم ایران شدند و در طول سفر خود به شهرهای قم و اصفهان نیز عزیمت کردند.

هیئت بنگلادشی در طول سفر خود به ایران با معاون اجرایی رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ملاقات کرده و فردا یکشنبه 24 اسفند ماه تهران را به مقصد داکا ترک خواهند کرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.