پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش زائران عمره گزار اردبیل

سومین همایش زائران عمره اردبیل برگزار گردید.

سومین همایش متمرکز زائران عمره مفرده روز جمعه مورخ 22/12/93 با حضور پرشور زائران سرزمین وحی در محل مسجد ججین اردبیل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان اردبیل ، چمن آرائی جانشین حج و زیارت استان اردبیل با تشریح عملیات اجرایی عمره مفرده ، در خصوص مقصد پروازی به جده و هزینه سفر، هزینه بلیط هواپیما و اسکان در هتل های مکه مکرمه و مدینه منوره و درجه بندی آنها و نکات لازم در پوشش بیمه ای زائران  توضیحات لازم راارائه کرد و از زائران خواست تا قبل از سفر جهت سلامتی و بهداشت نسبت به تزریق واکسن و معاینه به هلال احمر استان مراجعه و کارت بهداشت دریافت نمایند.

چمن آرائی در ادامه به مفاد قرارداد زائر با کارگزار اشاره ای نمود تا زائران آگاهی لازم از خدمات سفر داشته باشند.

وی در زمینه احتمال تغییر ایستگاه پروازی بعلت شرایط بد جوی و همچنین احتمال عدم صدور روادید از طرف کشور عربستان  از زائران خواست تا دراینگونه مواقع برنامه ریزی لازم را داشته و به اطلاعیه های جدید پروازی حج و زیارت توجه نمایند.

در ادامه جلسه مسئول حراست حج و زیارت استان در مورد امنیت سفر و نحوه حضور در فرودگاه مبداء و مقصد اشاره و آگاهی لازم در خصوص مواد مخدر و تبعات آن برای زائر و شرایط و مشکلاتی که در کشور عربستان برایش پیش خواهد آمد گوشزد نمود .

احدی در خصوص مراقبت از وسایل شخصی از جمله وجوه نقد ،گوشی همراه و دوربین عکاسی را در هتل و اماکن زیارتی از زائران خواست تا نسبت به شناسائی مسیر هتل تا حرم دقت لازم را داشته باشند .وی از ممنوعیت استعمال دخانیات در مسجد الحرام و مسجد النبی گفت و توجه به مراقبتهای امنیتی و همکاری با عوامل کاروان و توصیه های آنها را لازم و ضروری دانست تا زائران محترم در طول سفر با مشکلی مواجه نگردند.

سپس حجه الاسلام والمسلمین بیدار مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از مسئول آموزش استان که هماهنگی لازم را در برگزاری منظم همایش عمره به عهده دارد ، اهمیت آموزش عمومی و متمرکز زائران محترم را در سفر عمره و شناخت اماکن زیارتی و اعمال زیارتی را یاد آوری نموده و احادیثی از پیامبر اکرم (ص) که هرکه خیر دنیا و آخرت را می خواهد برای زیارت خانه خدا برود که خداوند از مهمانانش پذیرائی فوق العاده ای بعمل می آورد را ذکر نمود. وی ضمن بر شمردن فضیلت های زیارت حرمین شریفین با تعدادی از زائرین که لباس احرام بر تن کرده بودند بصورت نمادین مناسک عمره مفرده را برای زائرین آموزش دادند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.