پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

به مناسبت سالروز ارتحال یادگار امام(ره)؛

سید احمد خمینی مشاوری امین برای رهبر کبیر انقلاب

 سید احمد خمینی مشاوری امین برای رهبر کبیر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای درباره مرحوم حجت الاسلام سید احمد خمینی گفتند: او برای رهبر کبیر انقلاب فرزندی مهربان و درعین ‏حال مشاوری امین و یاری دیرین و سربازی فداکار و مریدی گوش به فرمان و کارگزاری لایق و کارآمد بود.

در دوران پرحادثه‏ انقلاب مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی یکی از موثرترین عناصر در جریانات کلی کشور و انقلاب بود.

او برای رهبر کبیر انقلاب فرزندی مهربان و درعین‏حال مشاوری امین و یاری دیرین و سربازی فداکار و مریدی گوش به فرمان و کارگزاری لایق و کارآمد بود.

امام بزرگ ما بارها محبت پرشور و اعتماد عمیق و تحسین قلبی خود نسبت به این فرزند خاضع و مطیع خود را بر زبان آورده بود و نزدیک‏ترین ها گواهی صادقِ آن‏چنان پدری را در حق پسر یگانه‏اش از آن زبان پرهیزکار شنیده بودند.

در طول سال های انقلاب چه بسیار گره‏ها که به دست او گشوده شد و چه بسیار کارهای بزرگ که به تدبیر او انجام گشت. از این‏ها برتر نقش این عنصر پرتلاش و پرتوان در حراست عاشقانه از سلامتی جسمی و آرامش خاطر امام بزرگوار بود.

بی‏شک سلامت و توان جسمی و قدرت کاریِ آن قائد عظیم‏الشان در دوران پرمخاطره‏ 10 ‏ساله، با وجود کهولت سنی و بیماری قلبی، در میان عوامل و اسباب عادی از همه بیشتر به ابتکار و مراقبت و پیگیری دلسوزانه‏ این فرزند مهربان وابسته بود. ملت ایران از این بابت بسی مدیون این عزیز فقید است.

تاریخچه خدمات ارزنده‏ آن مرحوم به دوران پس از پیروزی منحصر نمی‏شود. نقش ایشان در دوران مبارزات ملت ایران نیز برجسته و فراموش‏نشدنی است و هرچه زمان به مقطع پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک‏تر می‏شود، این نقش و سهم صاحب آن بزرگتر و روشن‏تر می‏گردد و چون فاصله‏ زمانی میان فقدان فاجعه‏آمیز مرحوم آیت‏اللّه حاج سید مصطفی خمینی فرزند بزرگ و نام‏آور امام و روزهای بازگشت رهبر کبیر انقلاب به کشور فرامی‏رسد؛ نقش مرحوم حاج سیداحمد آقا در قضایای انقلاب، وضعی استثنایی و منحصر به فرد می‏یابد.

بی‏شک در آخرین ماه های دوران نهضت، هیچ‏کس در رابطه با امام بزرگوار نقشی تا بدین حد بزرگ و مؤثر از خود بروز نداده است. تلاش بی‏ وقفه و پروانه‏ وار ایشان در کنار مشعل فروزان وجود امام عزیز (رضوان اللّه علیه)، بسی برکات را منشا گشته و بسی دشوارها را آسان نموده است.

* از پیام رهبر انقلاب به مناسبت رحلت سید احمد خمینی در بیست و ششم اسفند 1373


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.