پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

وزیر ارشاد: حج و زيارت زمان خوبي براي تعامل كشورهاي اسلامي است

وزیر ارشاد: حج و زيارت زمان خوبي براي تعامل كشورهاي اسلامي است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به تعاملات دو كشور ايران و بنگلادش فرصت حج و زيارت را موقعيت خوبي براي تعامل با كشورهاي اسلامي عنوان كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت، «علي جنتي» با اشاره به توافقات و مذاكرات بين ايران و بنگلادش گفت: "موكيو رحمان" وزير امور ديني بنگلادش طي اين دو روز گذشته ملاقات هاي خوبي در تهران داشته است. وي طي بازديد‌هايي كه از سازمان حج و زيارت و سازمان اوقاف و امور خيريه داشته است، زمينه‌ساز همكاري‌هاي مختلف با ايران خواهد بود.

وي با بيان اينكه فرصت حج و زيارت موقعيت خوبي را براي تعامل با كشورهاي مسلمان ديگر فراهم مي‌كند گفت: خوشبختانه ارتباط بين دو كشور ايران و بنگلادش از سال 1355 تا كنون ادامه داشته و گسترش مي‌يابد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به همكاري‌هاي فرهنگي اين دو كشور گفت: تاكنون 100 كتاب به زبان بنگلادشي و بيش از 30 فيلم و سريال به اين زبان ترجمه و به كشور بنگلادش ارسال شده است. همچنين يك مجله‌ي بنگلادشي با همكاري ايران 34 سال است كه منتشر مي‌شود و در زمينه‌ي قرآن، حافظان و قاريان قرآن بنگلادشي در مسابقات قرآني شركت مي‌كنند.

پس از سخنان وزير ارشاد "موكيو رحمان" با ابراز خوشحالي از سفر به ايران گفت: من به دستور نخست وزير بنگلادش براي ارتباطات بيشتر و مذاكرات فرهنگي با ايران به تهران سفر كردم و اميدوارم اين سفر نتايج خوبي در زمينه‌ي ارتباطات دو كشور داشته باشد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.