پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حضور عمره گزاران ایرانی در مسجدالنبی(ص) هنگام تحویل سال نو

حضور عمره گزاران ایرانی در مسجدالنبی(ص) هنگام تحویل سال نو

زائران ایرانی عمره مفرده که هنگام تحویل سال نو در مدینه منوره بودند،  با حضور در مسجد شریف نبوی(ص) سال نو خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی سازمان حج و زیارت به مدینه منوره، زائران ایرانی در لحظه تحویل سال 1394 که به وقت مدینه منوره 01:45 بامداد اول فروردین 94 بود با حضور در مسجدالنبی(ص) سال نو خود را با قرائت قرآن و اقامه نماز و دعا برای مسلمین و دیگر هموطنان آغاز کردند.

عمره گزاران ایرانی که به هنگام تحویل سال نو در مسجد شریف نبوی(ص) حضور داشتند با توجه به حساسیت های موجود و بمنظور پیشگیری از بروز مشکلات در هنگام تحویل سال نو از انجام هر گونه رفتار حساسیت برانگیز پرهیز کرده و لحظه تحویل سال را تنها با خواندن قرآن، ادعیه و اعمال مستحبی سفارش شده برای زمان تحویل سال نو و دعا برای سلامتی رهبر معظم انقلاب و پیروزی و اقتدار  نظام مقدس جمهوری اسلامی و دعا برای هموطنان ، گرامی داشتند.

گفتنی است سازمان حج و زیارت در قالب بروشورهایی که پیش از سفر میان زائران توزیع می گردد توصیه های لازم را به زائران گوشزد می نماید که این توصیه شامل مواردی است که زائرین باید از انجام آن در مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) خودداری نمایند، از جمله این موارد پرهیز از سوت و کف  زدن در لحظه تحویل سال، عدم توزیع شکلات و شیرینی، جمع خوانی دعای سال نو و فرستادن صلوات با صدای بلند، مصاحفه و روبوسی، بلند کردن صدای گوشی همراه و رادیو جهت اعلام زمان تحول سال می باشد. همچنین ذکر دعا و قرائت قرآن در لحظه تحویل سال، عدم حضور در حرم بصورت کاروان و حفظ حرمت ایام فاطمیه از دیگر توصیه هایی بود که زائرین فهیم و آگاه ایرانی کاملاً این موارد را رعایت کردند.

خبرنگار اعزامی سازمان حج و زیارت در جوار حرم حضرت خاتم الانبیاء (ص) و ائمه مظلوم بقیع(ع)، سال پرخیر و برکتی را برای تمام مسلمین خصوصاً هموطنان عزیزمان آرزومند است.




امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.