پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معرفی واحد حمل ونقل ستادعملیات عمره

معرفی واحد حمل ونقل ستادعملیات عمره

ازجمله خدمات مهمی که برای رفاه عمره گزاران ایرانی پیش بینی شده است امور مربوط به حمل ونقل است که درحوزه های مختلف ازجمله حمل ونق هوایی،برون شهری،درون شهری ،مزارات و... ارائه می گردد.

برای اطلاع بیشتر از خدمات حمل ونقل در موسم عمره جاری گفتگویی با مسئول حمل ونقل ستاد عملیات عمره مفرده صورت گرفته که در ادامه تقدیم خوانندگان می شود.

نصرالهی درخصوص ویژگیهای حمل ونقل در عمره جاری گفت درحوزه حمل برون شهری با 6شرکت اتوبوسرانی عربستانی قرارداد عقد شده است که نسبت به عمره گذشته یک شرکت بیشتر شده است و اکثراتوبوسها نیز مدل 2014و2015 هستند.درحوزه حمل ونقل بین مدینه به مکه و نیز مکه به جده در هرکدام 90دستگاه اتوبوس مشغول خدمات رسانی هستند.

در بخش خدمات رسانی حمل ونقل مزارات  در سال جاری تعداد 25دستگاه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد در حوزه نقل درون شهری در مدینه منوره بعلت نزدیکی هتلها به حرم حمل ونقلی پیش بینی نشده است و زائران بصورت پیاده می توانند به راحتی به حرم رفته و سپس به هتل خود برگردند.اما درمکه مکرمه ازآنجاییکه هتلهای محل اقامت ایرانیان از مسجدالحرام فاصله دارد یک سیستم حمل ونقل درون شهری تحت عنوان ((نقل صلوات)) پیش بینی شده است که طی آن زائران در هرساعت از شبانه روز از طریق ایستگاه های پیش بینی شده به راحتی به حرم منتقل و از آنجا نیز به محل اقامت خود مراجعت می نمایند.نقل صلوات دارای 11 خط می بشاد که خطوط هتل ها به آنها اعلام شده است.

مسئول حمل ونقل ستاد عملیات ادامه داد جهت انتقال بار زائران از مدینه منوره به محل اقامت زائران درمکه مکرمه ونیز از مکه مکرمه به فرودگاه جده با دوشرکت حمل عربستانی قرارداد منعقد شده است.که طی آن روزانه 15 کامیون بار زائران را از مدینه به مکه و20دستگاه نیز از مکه به فرودگاه جده منتقل می کنند.

زائران گرامی می توانند جهت اطلاع بیشتر از سیستم حمل ونقل پیش بینی شده برای عمره گزاران ایرانی به آدرس اینترنتی زیر مراجعه نمایند.

www.naghlomreh.ir


امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.