پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

انجام 240 هزار مورد ویزیت زائران در عمره جاری تاکنون

انجام 240 هزار مورد ویزیت زائران در عمره جاری تاکنون

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت با اعلام این مطلب که طی عمره سال گذشته ۲۴۰ هزار ویزیت پزشکی برای زائران ایرانی انجام شده است، گفت: جزوه و برنامه های آموزشی در جلسات پیش از اعزام در اختیار زائران قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، «عادل مقصودی نژاد» به تشریح اقدامات صورت گرفته توسط کادر درمانی این مرکز طی عمره مفرده 94-93 پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای عمره مفرده یعنی آذر ماه 93 تا پایان سال بیش از 240 هزار ویزیت توسط کادر پزشکی در مکه و مدینه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد بیش از 23 هزار و 267 ویزیت مربوط به متخصص داخلی، بیش از 10 هزار ویزیت مربوط به متخصص زنان و زایمان بوده است و بیش از 196 هزار ویزیت نیز پزشک عمومی بوده است، گفت: همچنین سه هزار و 913 تست قند خون، 66 مورد جراحی موضعی، دو هزار و 826 سرم تراپی و 208 دیالیز صورت گرفته است.

مقصودی نژاد در خصوص نحوه دیالیز  زائران عمره عنوان کرد: قبل از ورود  زائر به عربستان مشخصات وی به مرکز مدینه ارسال می شود و توسط این مرکز نوبت دیالیز برای زائر گرفته می شود.

وی از اعزام 471 بیمار به بیمارستان های عربستان سعودی طی عمره نیز خبر داد و گفت: از این تعداد 165 بیمار بستری شدند. 692 بازدید بهداشتی از مراکز اقامت زائران ایرانی و آشپزخانه های مرکزی نیز صورت گرفته است.

300 نفر کادر مرکز پزشکی به عربستان اعزام شدند

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت در خصوص تعداد کادر درمانی اعزامی نیز گفت: در هر دوره حدود 100 کادر درمانی به عربستان اعزام می کنیم که اعزام ها از 13 آذر ماه آغاز شده بود و تا پایان سال گذشته حدود 300 کادر مرکز پزشکی به عربستان اعزام شده اند.

وی به تداوم مشکلاتی که از سوی عربستان برای درمانگاه های ایرانی که در هتل ها برپا می شود، اشاره و عنوان کرد: کماکان این مشکلات ادامه داشت و موجب می شد گاهی مجبور شویم محل درمانگاه ها را عوض کنیم.

مقصودی نژاد با اعلام این مطلب که در صورت بازگشت اعزام های زائران ایرانی به عمره مفرده به روال معمول برنامه های مرکز پزشکی در سال 94 نیز دنبال خواهد شد، گفت: هم از نظر تجهیزات و هم از نظر نیروی انسانی بر اساس تعداد زائری که در عربستان داریم امکانات خود را ارتقا خواهیم داد.

وی اعلام کرد: همچنان سرماخوردگی و کوفتگی عضلانی مهم ترین مشکلات زائران ایرانی در طی عمره مفرده بود که برای پیشگیری از بروز این مشکل آموزش زائران را مد نظر داریم و مدام از زائران خواسته می شود که به اندازه کافی استراحت کنند، در محیط های سربسته مراقب سلامتی خود باشند، در محل هایی که احتمال ابتلا به بیماری است ماسک استفاده کنند و از افراد سرماخورده فاصله بگیرند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه مدونی برای آموزش زائران ندارید، عنوان کرد: جزوه و برنامه های آموزشی در جلسات پیش از اعزام به عمره در اختیار زائران قرار می گیرد. کتابچه، بروشور و لوح فشرده آموزشی نیز در پروازهای ایرانی پخش می شود.

 
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.