پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سخنان ریاست سازمان حج و زیارت در مراسم افتتاحیه مرکز علمی-کاربردی حج و زیارت خراسان رضوی

سخنان ریاست سازمان حج و زیارت در مراسم افتتاحیه مرکز علمی-کاربردی حج و زیارت خراسان رضوی

مرکزعلمی-کاربردی حج و زیارت خراسان رضوی در سفر دو روزه ریاست سازمان به استان خراسان رضوی افتتاح گردید.

دکتر موسوی درمراسم افتتاح مرکز علمی-کاربردی حج و زیارت خراسان رضوی که در دهه مبارک فجر صورت گرفت،  گفت: به فرمایش امام خمینی(ره) انقلاب ما انفجار نور بود. بنده در سفراخیر به مصر که همراه رئیس جمهور محترم بودم ، دیدم که مردم دنیا چقدر عاشق انقلاب اسلامی هستند و این وظیفه ما را در ادامه راه امام و حفظ انقلاب سنگین‌تر می‌کند. ما باید تلاش کنیم تا رسالت عظیم انقلاب که همان رسالت انبیاء است، فراموش نکنیم و در این مسیرگام برداریم.

دکتر موسوی در جمع مسئولین حج و زیارت استان و دانشجویان این مرکز گفت: پیامبر(ص) با اخلاق در دنیا شناخته شد و با اخلاق دلها را تسخیر کرد. دنیا از ما که خود را امت رسول الله(ص) می‌دانیم، صنعت، کشاورزی و علوم پزشکی و... نمی‌خواهد. البته در این امور هم لازم است تلاش کنیم و  پیشرفت داشته باشیم، اما آنچه دنیا از ما انتظار دارد، رعایت اخلاق اسلامی است.

مشاور رئیس جمهور در جمع دانشجویان مرکز علمی-کاربردی حج و زیارت خراسان رضوی اعلام کرد: چرا دانشگاه‌های ما امروز ابن سینا و شیخ بهایی تحویل نمی دهند؟! آیا امکانات یا دسترسی به منابع علمی در کشور ما کم است؟! نه! اینگونه نیست. ما باید نگاهی به زندگی بزرگان بیندازیم و از زندگی ایشان درس و الگو بگیریم. مشکل امروز ما ندانستن نیست،عمل نکردن است.

رئیس سازمان حج و زیارت در سخنانش ضمن اشاره به مقام علمی شیخ بهایی ادامه داد: در زندگی شیخ بهایی چند نکته حائز اهمیت است. شیخ بهایی چارچوب حاکم بر مراکز علمی زمان خودش را شکست. شیخ خود را محدود به یک حوزه و زمینه نکرد. ایشان ستاره شناس، ریاضی‌دان،شاعر، مورخ و طبیب بود و شاگردان بزرگی چون ملاصدرا را به جامعه تحویل داد. زمانی که من در سفرم به مصر در دانشگاه الازهر بودم، رئیس این دانشگاه یکی از حضار را معرفی کرد که وی دکترای ملاصدرا داشت و افتخار می‌کرد که فلسفه ملاصدرا خوانده و از حرکت جوهری ملاصدرا می‌گفت. از دیگر شاگردان شیخ بهایی می‌توان به فیض کاشانی اشاره کرد که در فقه و تفسیر زبانزد است.

دکتر موسوی ضمن اشاره بر لزوم فراگیری زبانهای خارجی در روابط بین الملل گفت: دانشجو و روحانی ما حداقل باید به یک زبان خارجی مسلط باشد و بتواند بدون مترجم صحبت کند. اگر مترجم در کارش بسیار زبده هم باشد، 60 درصد مطلب را بیان می‌کند ولی نمی‌تواند احساس ما را انتقال دهد. پس لازم است ما در این خصوص مبادرت بورزیم. برای یادگیری،سن مطرح نیست. نباید اجازه دهیم چارچوب‌های غلط ذهنی ما را محدود نماید. برای یادگیری هیچ وقت دیر نیست.

مشاور رئیس جمهوردر خصوص ضرورت حفظ اخلاق در زندگی اجتماعی افزود: در خصوص شیخ مرتضی انصاری(ره)نوشته شده که ایشان ضعف بینایی داشت. روزی در حمام در حین راه رفتن پایش به کسی خورد. آن فرد به شیخ توهین کرد و گفت: مگر کوری؟ شیخ با نرمی پاسخ داد: خیر و از آنجا رفت. زمانی که آن فرد از مقام علمی شیخ مرتضی انصاری(ره) آگاه شد، به نزد ایشان آمد تا از وی عذرخواهی کند، شیخ به او گفت: اهانتی به من نشده است. شخصی از من سئوالی پرسید که کوری یا نه و من پاسخ سئوال او را دادم.  بزرگان ما با اخلاق به این مقام‌ها و مراتب رسیده‌اند. مقام شیخ مرتضی انصاری(ره) به حدی بالاست که امام(ره) فرمود: اگر در روز قیامت با شیخ مرتضی انصاری(ره) محشور شوم، برای من کافیست! دکتر شهیدی و دکترکاتوزیان که از اساتید کشور ما در علم حقوق  هستند محال است کتابی تألیف کنند و مطلبی از شیخ مرتضی انصاری(ره) در آن ننویسند.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین با تأکید بر نظم و وقت شناسی ادامه داد:  شما به عنوان یک مدیر و مسئول لازم است نظم و برنامه داشته‌باشید. امام علی(ع) به موقع اشک می‌ریخت به موقع هم شمشیر می‌زد. درجایی به یتیم خدمت می‌کرد، اشک می‌ریخت و سجده هم می‌کرد. ما باید وقت‌شناس باشیم و امور را از هم تفکیک نماییم. برای موفقیت در کارها بایستی برنامه و طرح داشته باشیم.

وی در انتها یادآور شد: من احساس می‌کنم ماشین سازمان چند سالی است که توقف کرده که باید آن را از این حالت خارج کرد. باید لکوموتیو را روی ریل قرار داد و به حرکت درآورد و کسی جز شما دست اندرکاران و مدیران سازمان نمی‌تواند این کار را انجام دهد. از این رو هر دقیقه کار و فعالیت شما معادل هفتاد سال عبادت است. شما بازوان توانمند سازمان حج و زیارت هستید تا سازمان گامهای بلندی به سوی رسیدن به هدف بردارد.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.