پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تمدید حضور زائرین در مكه چقدر هزینه دارد؟

تمدید حضور زائرین در مكه چقدر هزینه دارد؟
سیدمهران محمودی، مسئول پشتیبانی ستاد عملیات عمره در این باره به خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج به مكه مكرمه گفت: این درخواست از سوی تعداد فراوانی از زائران مطرح می‌شود، اما به دلیل به هم ریختن برنامه سفر كاروان‌ها، با این درخواست‌ها موافقت نمی شود. ایشان در خصوص موافقت با درخواست تمدید و مدت زمان اقامت آنان بیان داشتند: با درخواست افراد بیمار و تصادفی تا زمان بهبود بیماری، بانوانی که دارای عذر شرعی هستند به همراه یکی از محارم حداکثر تا سه روز و کسانی که گذرنامه خود را گم نموده اند تا زمان پیدا شدن گذرنامه و یا هماهنگی با کنسولگری جهت خروج از کشور، با تمدید اقامت آنان موافقت می گردد.

وی با بیان اینكه افراد عادی، معمولاً همراهان بیماران و بانوان دارای عذر شرعی هستند، ادامه داد: در 4ماه گذشته، با درخواست تمدید حضور تنها 24نفر موافقت شده است كه این تعداد در برابر درخواست‌ها و اصرارهای مكرر زائران، رقم بسیار كمی است. چرا كه اگر قرار باشد هر زائری خارج از برنامه در مكه مكرمه وقوف كند، برنامه كاروان‌ها دچار اختلال می‌شود.

محمودی،اعلام كرد: بانوانی كه برای انجام طواف و اعمالشان عذر شرعی دارند نیز در میان همین تعداد هستند كه با درخواست آنان به راحتی موافقت می‌شود تا از این سفر، بیش‌تر استفاده كنند.

وی هزینه تمدید حضور هر نفر را برای یک شبانه‌روز، حداقل 90 ریال سعودی دانست و خاطرنشان كرد: هر یك از زائران باید به ازای هر شب حضور در مكه مكرمه، دست كم 90 ریال برای هتل و غذا و پذیرایی خود بپردازند.

مسئول پشتیبانی ستاد عملیات عمره، تمدید حضور بیماران و افرادی که عذر شرعی دارند را رایگان اعلام كرد و گفت: افرادی كه خارج از برنامه در مكه اقامت خواهند داشت به جای افراد جامانده از سفر به كشور بازمی‌گردند و جز این، تمهید دیگری برای بازگشت آنان به جمهوری اسلامی وجود ندارد. به همین دلیل، نمی‌شود با همه درخواست‌ها موافقت كرد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.