پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ضریح مطهر امام حسین (ع) تا 20 روز آینده آماده رونمایی است.

ضریح مطهر امام حسین (ع) تا 20 روز آینده آماده رونمایی است.

سخنگوی هیأت امنای تعویض ضریح امام حسین علیه‌السلام گفت: ضریح جدید بارگاه منور حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام انشاالله تا 20 روز آینده آماده رونمایی است.

حجت الاسلام تکیه‌ای که در جلسه توجیهی روحانیون و مداحان کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات حضور یافته بود، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر نقره‌کاری ضریح مطهر آغاز شده و بیش از 20 درصد پیشرفت داشته است.

وی تصریح کرد: پس از اتمام این مرحله، نوبت به طلاکاری می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود تا بیست روز آینده ضریح آماده رونمایی شود.
تکیه‌ای سپس با بیان خاطراتی از روزهای انتقال ضریح از قم تا کربلا اظهار داشت: به برکت انتقال ضریح نورانی امام حسین علیه‌السلام، بساط وهابیت از مناطق مختلف مسیر حرکت برچیده شد.
وی ابراز داشت: در مسیر انتقال ضریح که حدود یک هزار کیلومتر استقبال و همین مقدار بدرقه را شامل می‌شد، دیوارهای انسانی تمام مسیر شهرها، شهرک‌ها و روستاها را تشکیل می‌داد و ما در طول 20 روز به زحمت توانسیتم از میان خیل عظیم ارادتمندان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام ضریح را به کربلای معلی منتقل کنیم.
وی همچنین با بیان این که تمامی آفرینش برای انتقال ضریح امام حسین علیه‌السلام به خط شده بودند، به ذکر خاطراتی از وقایع صورت گرفته در جریان انتقال ضریح پرداخت که اشک و لبخند را بر چهره حاضران نشاند.
تکیه‌ای همچنین شیرین‌ترین لحظات زندگی خود و همراهان را زمانی دانست که کلید ضریح امام حسین علیه‌السلام در اختیار آنان قرار گرفت و به آنان اجازه داده شد داخل ضریح مطهر نماز بخوانند و بر مصائب آن حضرت روضه‌خوانی کنند.
وی همان روضه را که در محضر حضرت خوانده بود، را برای حاضران در این جلسه خواند که مورد توجه قرار گرفت.
روضه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام:
اگر کشتند چرا آبت ندادند
کفن بر جسم صد چاکت ندادند
و همچنین:
گلی گم کرده‌ام می‌جویم او را
به هرگل می رسم می‌بویم او را
حسین جانم حسین جانم حسین جان
حسین جانم حسین جانم حسین جان
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.