پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج و زیارت: شمار عمره گزاران از مرز 60 هزار نفر گذشت

رییس سازمان حج و زیارت: شمار عمره گزاران از مرز 60 هزار نفر گذشت

حجت الاسلام والمسلمین دکتر موسوی مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان حج و زیارت در هیجدهمین جلسه شورایعالی مدیریت این سازمان گفت: حضرت علی(ع) می فرمایند: "نبّه بالتفکرقلبک "تفکر دینی با تفکر عقلی فرق دارد. تفکر عقلی همیشه دینی است و نمی‌تواند دینی نباشد. انسان با عقل در حوزه اندیشه خود، توهم و خیال را مهار میکند و در عمل شیطان و هوای نفس را کنترل می‌کند. لذا کسی که در عمل و اندیشه کنترل شده‌است عاقل است. لذا تفکر عقلی همیشه دینی است. انسان تا تفکر نداشته باشد حرکت ندارد اما حرکت گاهی در جا است و گاهی به سمت کمال است. انسان باید همیشه تفکرش به سمت کمال باشد. لذا تفکر ممدوح و خوب داریم که خداوند سفارش می‌کند در ملکوت سماوات و ارض تفکر کنید.

دکتر موسوی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند: افضل العباده ادمان التفکر فی الله و فی قدرته. گاهی یک فکر انسان را صد سال جلو می‌اندازد. اینکه می‌‌فرمایند یک‌ساعت تفکر از هفتادسال عبادت بهتر است اینجاست، لذا امام صادق(ع) می‌فرمایند: در قدرت خدا تفکر کنید.

دکتر موسوی درادامه گفت: البته برخی کارها از دست انسان خارج است و خدا متکفل آن شده است. مثل توطئه‌هایی که بر علیه انسان است. چون انسان نمی‌داند و نمی‌تواند آنرا برطرف کند  لذا خداوند خودش آن‌ها را محو می‌کند. اما برخی چیزها را انسان می‌داند. مثلاً می‌داند دروغ و تهمت حرام است.اما هنر ما به عقل است که آنرا مهار کنیم و جلوی آنرا بگیریم. کارها را به خدا بسپاریم و به او توکل کنیم. خداوند هم متکفل است و به ما کمک می‌کند.

دکتر موسوی درخصوص اتفاقات اخیر مجلس گفت: به نظر می‌رسد هیچ حادثه‌ای مثل این حادثه دل مقام معظم رهبری را به درد نیاورده باشد. بعد از آن، حادثه قم اتفاق افتاد. باید دعاکنیم. اگر تعقل نباشد این گرفتاریها بیشتر می‌شود. همه مسئولیم که از میراث گرانقدر امام(ره) و شهداء پاسداری کنیم.

وی در ادامه افزود: تا زمانی که من مسئولم اجازه نمی‌دهم در سازمان سیاسی‌بازی شود. سازمان فضای معنوی دارد و با هرگونه رفتاری که فضای معنوی را از بین ببرد، برخورد می‌کنیم. ما نباید به التهاب دامن بزنیم. آقا هرچه می‌گوید باید تبعیت کنیم. اینجا جای سیاسی‌بازی نیست.

 وی ادامه داد: امسال به لطف خدا دیدیم راهپیمایی 22 بهمن باشکوه‌تر از گذشته انجام شد. مردم عشق و وفاداری خودشان به نظام را نشان دادند. مردم واقعاً جلوتر از مسئولین حرکت می‌کنند، آنوقت انصاف است از حق مردم برداریم و به این و آن سهمیه بدهیم؟!

 از افراد کم توان خواهش می‌کنیم اگرامکان داشته باشد سفر خود را به سال آینده موکول کنند

دکتر موسوی درادامه این جلسه گفت: خدا را شاکریم که 60 هزار عمره‌گزار با موفقیت به سرزمین وحی اعزام شدند.

وی در خصوص انجام عملیات عمرانی و توسعه مسجدالحرام افزود:طبق گزارشات واصله در منطقه داخل حرم باب عمره کاملاً مسدود است. طرف صفا و مروه با دیوار چوبی مانع ایجاد‌ کرده‌اند که عبور و مرور را با مشکل مواجه کرده‌است. وضعیت آلودگی صوتی و گرد و خاک حاصل از توسعه مسجدالحرام نیز موجبات نارضایتی زائرین را به دنبال داشته‌است. در منطقه طواف ازدحام زیادی هست به طوریکه زائرین برای شروع طواف مجبورند از باب‌الفتح وارد شوند

دکتر موسوی در ادامه گفت: مسیر ایستگاه باب علی(ع) کاملاً مسدود است. البته 60درصد پارکینگ غزّه متعلق به ایران است و 40 درصد به بقیه کشورها تعلق دارد. اما لازم است به زائرین اطلاع‌رسانی کامل صورت بگیرد و مدیران کاروانها و روحانیون محترم بعثه هم باید کاملاً اطلاع داشته باشند تا هدایت زائرین به حرم بدرستی صورت گیرد.

مشاور رییس جمهور در انتها گفت: در مدینه هم در منطقه بدرالمحمدیه ساخت و ساز شروع شده و محدودیت‌هایی در رفت‌ و‌ آمد ایجاد شده‌است. لذا از افراد کم توان خواهش می‌کنیم اگرامکان داشته باشد سفر خود را به سال آینده موکول کنند

.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.