پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بازگشت آخرین گروه از عمره گزاران به کشور/شروع پروازهای حج تمتع از اول شهریورماه

بازگشت آخرین گروه از عمره گزاران به کشور/شروع پروازهای حج تمتع از اول شهریورماه

رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه آخرین گروه از عمره گزاران ایرانی فردا صبح(جمعه) وارد کشور می شوند، اعلام کرد: پرونده دو پلیس فاسد فرودگاه جده در دست رسیدگی است و امیدواریم به زودی شاهد صدور حکم و برخورد قاطع با متخلفین باشیم. بهر حال هیچ توجیهی برای تعلل عربستان در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، «سعید اوحدی» امروز در آستانه بازگشت آخرین گروه از عمره گزار ایرانی به کشور گفت: پرونده دو پلیس فاسد فرودگاه جده در دست رسیدگی است و همانطور که سخنگوی محترم وزارت امور خارجه اعلام کردند ملاقاتهای مهمی در این خصوص صورت گرفته که امیدواریم به زودی شاهد صدور حکم و برخورد قاطع با متخلفین باشیم. بهر حال هیچ توجیهی برای تعلل عربستان در این زمینه وجود ندارد.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: صبح فردا جمعه چهارم اردیبهشت آخرین گروه زوار ایرانی وارد فرودگاه امام خمینی (ره) خواهند شد .

اوحدی در مورد خسارتهای ناشی از تعلیق عمره سال جاری تصریح کرد: از آنجا که این مسأله در واکنش به عدم توان کشور میزبان در تأمین امنیت زوار رخ داده است، طبعاً هرگونه خسارتی متوجه طرف سعودی می باشد.

وی اضافه کرد: کسانی که تا پایان دوره عمره در کاروانهای عمره ثبت نام کرده بودند با اعلام انصراف در سامانه فاخر و یا از طریق مراجعه به دفاتر زیارتی که ثبت نام نموده اند، می توانند وجوه پرداختی را پس بگیرند و فیش عمره خود را پایدار نمایند تا در دوره های بعد به عمره اعزام شوند.

وی در خصوص خدمات سازمان حج و زیارت در حج تمتع نیز از رشد قابل توجه کیفیت هتل های اجاره شده  سخن گفت و اعلام کرد : با وجود افزایش 8 درصدی نرخ تسعیر ارز و همچنین افزایش کیفیت 25 درصدی امکانات اقامتی، نه تنها افزایش قیمتی را برای حجاج عزیز نداشتیم بلکه هزینه سفر حج سال جاری 5 درصد نیز کاهش یافته است.

گفتنی است از ابتدای عملیات اعزام زائران ایرانی به عمره تا روز 24 فروردین 94 تعداد 410 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی مشرف شده اند. ضمناً سفر حج تمتع از اول شهریور ماه آغاز خواهد شد و حجاج عزیز در قالب 453 کاروان که 58 درصد آنها مدینه قبل هستند، عازم سفر حج خواهند شد.
حامد ایلخانی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.