پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دکتر موسوی: شکست در صفین با بی بصیرتی برخی خواص و فتنه‌انگیزی دشمن رقم خورد

دکتر موسوی: شکست در صفین با بی بصیرتی برخی خواص و فتنه‌انگیزی دشمن رقم خورد

حجت الاسلام والمسلمین دکتر موسوی در سخنرانی 22 بهمن در تربت حیدریه گفت: انقلاب اسلامی حادثه بزرگی در تاریخ ایران بود که نظام شاهنشاهی 2500 ساله را به اضمحلال و شکست کشاند و نورانیت ولایت خداوند در این سرزمین را متجلی ساخت.

انقلاب اسلامی متعلق به همه آزادگان جهان است

دکتر موسوی افزود: با تیزبینی حضرت امام(ره) این انقلاب با نام اسلام مزین شد. امام (ره)فرمود: انقلاب اسلامی که متعلق به همه مسلمانان از شیعه و سنی و حتی متعلق به تمام آزادگان جهان است.

وی در ادامه گفت: بنده چندین سال با رهبران حماس، جهاد اسلامی و حزب‌الله بوده‌ام و از نزدیک آنهارا می شناسم ، همه آنها به انقلاب اسلامی، امام(ره) و رهبری عشق می‌ورزند وامیدشان به این انقلاب است. این عشق و امید را در سفر اخیرم به مصر از مردم در زیارت رأس‌الحسین‌(ع) و مقام حضرت‌‌زینب (س) نیز دیدم.

انقلاب اسلامی به دنیا فهماند دین مایه حیات و عزت است

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: در سایه انقلاب اسلامی بحران هویت اسلامی در جهان از بین‌رفت.انقلاب اسلامی سبب شد تا مسلمانان دنیا سرشان را بالا بگیرند. پیش از انقلاب برخی شعار "دین افیون ملت‌هاست" سرمی‌دادند،اما انقلاب اسلامی به دنیا فهماند دین مایه حیات و عزت است و اسلام در آخرت خلاصه نمی‌شود، بلکه دین برنامه زندگی است

 رئیس سازمان حج و زیارت افزود: بنده از سال 60 در لبنان بودم. تابلویی بالای سر کشورهای عربی واسلامی بوده است : "هیچ ارتشی در دنیا نمیتواند اسرائیل را شکست دهد." قبل ازپیروزی انقلاب بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی پشت سر رژیم صهیونیستی بودند.سربازان امام خمینی(ره) و امام‌خامنه‌ای هیمنه اسرائیل را در هم شکستند. این را در جنگ22 روزه حماس و 33 روزه حزب‌الله شاهد بودیم. اگر "من کان مع الله کان الله معه" را باور کنیم جنود خداوند در زمین و آسمان‌ها به خدمت ما درمی‌آیند.  اسرائیلی که شعار "از نیل تا فرات"سر می‌داد، برای امنیت خودش دیوار حائل ساخته‌است، غافل از آنکه"والفجرها" میتوانند از آسمان بر آن‌ها فرودآیند.

قدرت مردم ازقدرت بمب‌هسته‌ای هم بالاتر است

وی در ادامه گفت: انقلاب این واقعیت را در جهان عریان ساخت که قدرت مردم از قدرت بمب‌هسته‌ای هم بالاتر است. من پیش از این سفیر ایران در سوریه بوده‌ام و بر موقعیت استراتژیک آن کشور و منطقه واقفم. همجواری سوریه با ترکیه، اردن، لبنان، عراق و رژیم صهیونیستی باعث شده تا به وفور سلاح و تروریست وارد این کشور شود. اما در دوسالیکه استکبار جهانی، غرب و عرب جاهلی دست به دست هم داده‌اند تا حکومت این کشور راساقط کنند، کاری از پیش نبرده‌اند.

دکتر موسوی ادامه داد: من در مصر گفتم: خداوند حجتش را بر ما تمام کرده و تمام نعمت‌های خدادادی در منطقه وجود دارد. نفت، گاز، آب و منابع زیرزمینی و منابع طبیعی در منطقه خاورمیانه است. اما علی رغم همه این نعمات، فقر هم در منطقه وجود دارد. علت آن چیست؟ چرا یک اروپایی اینها را ندارد ولی راحت زندگی می‌کند! علتش حضور مزدوران وسردمدارانی است که حاکم بر این کشورها بوده اند و همه چیز را برای خودشان واربابانشان غارت کرده‌اند.

 شکست در صفین با بی بصیرتی برخی خواص و فتنه‌انگیزی دشمن رقم خورد

وی در ادامه تأکید کرد: ما باید در داخل وحدت داشته‌ و یکپارچه باشیم. تابع حضرت آقا باشیم وهر چه ایشان می‌فرمایند، سمعاً و طاعتاً قبول کنیم. به تاریخ اسلام نگاهی بیاندازیم. در جنگ صفین سه عامل باعث شکست لشکر پیروز امام علی(ع) شد:  همراهی نکردن مردم با امام(ع)، ساده‌لوحی و بی‌بصیرتی خواص، فتنه‌انگیزی و فریبکاری دشمن. ابوموسی اشعری به بهانه اینکه این یک فتنه داخلی است و باید از خونریزی جلوگیری شود از جنگ نهی می کرد. عمروعاص و معاویه ازسوی دیگر در لشکر امام علی (ع) ایجاد تفرقه می کردند

 دکتر موسوی در انتها افزود: امروز پس از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم دست دشمن را خوانده‌اند و علی‌رغم تمام فشارها به میدان آمده‌اند. کشور با وجود همه تحریم‌ها و محاصره‌ها در پیشرفت علمی به جایگاه بلندی در جهان دست یافته‌است. انقلاب با رهبری امام(ره) و پیروی مردم از ایشان درسال 57 به پیروزی رسید. با ایمان، صبر و شکیبایی مردم 8سال جنگ تحمیلی را پشت سرگذاشتیم. 8 سال تمام دنیا در مقابل ما ایستاد و ما پیروز شدیم. بر ماست که قدراین مردم را بدانیم، مردمی که پس از 34 سال اینگونه به رهبر و انقلابشان عشق می‌ورزند.بر ماست که اختلاف‌ها را کنار بگذاریم و در پشت سر رهبری گام برداریم و آرزو کنیم همیشه از سربازان واقعی ایشان باشیم و بدانیم در آخرت خورشید و ماه و ستاره ای وجودندارد و انسان ها باید نور را با خود از این دنیا ببرند و این نور با تبعیت ازولایت حاصل می شود. مردم از دکانهای سیاسی خسته شده اند . مردم با کسی که باانقلاب بخواهد شوخی کند عقد اخوت نبسته اند. مردم در خصوص پیروی از ولایت با هیچکس تعارف ندارند پس باید :1- برادری 2- ما می توانیم 3- ایثار و از خود گذشتگی 4-بصیرت 5- اتحاد 6- معامله با خدا 7- پیروی از حضرت آقا انقلاب را نگه داشته و به صاحب اصلی آن بسپاریم.

 

 

روابط عمومی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.