همایش گرامیداشت و تکریم روز معلم با حضور مدیر حج و زیارت استان و پیشکسوتان مرکز آموزش علمی و کاربردی حج و زیارت استان آذربایجان شرقی برگزار شد.


" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گرامیداشت روز معلم در حج وزیارت آذربایجان شرقی برگزار شد

گرامیداشت روز معلم در حج وزیارت آذربایجان شرقی برگزار شد
همایش گرامیداشت و تکریم روز معلم با حضور مدیر حج و زیارت استان و پیشکسوتان مرکز آموزش علمی و کاربردی حج و زیارت استان آذربایجان شرقی برگزار شد.


همایش گرامیداشت و تکریم روز معلم با حضور مدیر حج و زیارت و پیشکسوتان مرکز آموزش علمی و کاربردی حج و زیارت استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان آذربایجان شرقی در این همایش که با حضور اساتید و پیشکسوتان، رؤسای سابق و همچنین سرپرست مرکز آموزش علمی و کاربردی حج و زیارت استان برگزار شد، 
آقای روحی ملکی مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی در مورد مقام والای معلم و همچنین گرامیداشت این روز عزیز به عنوان مهمان ویژه این مراسم گفت:امروز را در این محل جمع شده ایم به قصد بزرگداشت روز معلم و تجلیل از زحمات شما آموزگاران، اساتید و بزرگواران عزیز که هنرمندانه هر آنچه را که در طول سالهای گذشته با سعی و تلاش آموخته اید در طبق اخلاص گذاشته و عاشقانه برای دانشجویان و شاگردان خویش بدون هیچگونه چشم داشتی هدیه می کنید.

وی با بیان اینکه معلمی شغل انبیاست افزود: این را باور داریم که انبیا آمده بودند تا علم خوب زیستن و شناخت طریقت حق را به پیشینیان ما بیاموزند و امروز ادامه این مسیر و آموزش بر عهده شما معلمان عزیز واگذار شده است و علاوه بر این شغل چراغ هدایت گر و راهنمای ما در تاریکی های جهالت و نادانی هستید، ما که در طریقت زندگی خام و نا پخته بودیم با تعلیمات شما عزیزان بر تعلمات خود افزودیم. الفبای زندگی را از معلمان بزرگ خود که والدین ما هستند همان معلمان آغازین زندگی خویش هجی کردیم و روان خوانی و افزایش علوم را مدیون شما عزیزان هستیم.

البته امروزه زحمات شما بزرگواران بیش از ایام قدیم می باشد و روز به روز فن آموزش نیاز به ارتقاء نسبت به دیروز را دارد، این به خاطر این است که علم روز ارتقاء یافته و آگاهی و شناخت بچه های امروز نسبت به بچه های دیروز، و دانش آموزان امروز نسبت به دانش آموزان و دانشجویان دیروز بیشتر ودر سطحی بالاست.

روحی ملکی ادامه داد: تعداد شبکه های تلویزیونی، اینترنت و حتی زبان های گفتاری متعدد فرزندان امروزی را چنان بیدار کرده که سطح آموزش نیز به تبع این امر نیاز به ارتقا و توسعه بیشتر را می طلبد.

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی گفت: دانش آموزان ابتدایی امروز صاحب نظر هستند و در المپیادهای علمی جهانی صاحب مقام و رتبه هستند و این همه پیشرفت در سایه الطاف الهی و تعلیماتی است که شما معلمان و اساتید گرامی در هر نقطه ای از جهان هستی در اختیار شاگردان خویش گذاشته اید و جهالت و تاریکی های آن را از وجود تک تک ما و فرزندان مان زدوده اید کمتر کسی را می توان یافت که قدر این زحمات را نداند، چنان که حضرت علی (ع) می فرمایند:

"من علمنی حرفا فقد صرینی عبدا" هر کس کلمه ای به من بیاموزد من عبد و بنده او خواهم بود. لذا ما نیز بایستی قدر زحمات این معلمان بزرگوار را ارج می نهیم و توسعه و پیشرفت خویش را مدیون شما هستیم.  

در پایان مراسم با تقدیم لوح تقدیر به اساتید مرکز آموزش علمی و کاربردی حج و زیارت استان از ایشان به پاس زحماتشان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.