پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

کسب رتبه برتر توسط سازمان حج و زیارت

کسب رتبه برتر توسط سازمان حج و زیارت

علی محمد عسکری-مدیرکل پشتیبانی و منابع انسانی سازمان حج و زیارت در مصاحبه ای با حج نیوز در خصوص کسب رتبه برتر سازمان حج و زیارت از میان سازمانهای تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ارزیابی عملکرد سازمان حج و زیارت در ابعاد شاخص های عمومی و اختصاصی و انعکاس آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منجر به احراز رتبه برتر سازمان حج و زیارت در سطح وزارتخانه گردید و در نهایت کسب رتبه عالی ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان های تابعه را در میان سایر دستگاه های اجرایی کشور در پی داشت.

عسکری از خروج سازمان حج و زیارت از تصدی گری خبر داد و افزود: براساس مصوبات قبلی مجلس شورای اسلامی، سازمان حج و زیارت از سازمانهای تصدی‌گر  بود که  با پیگیری های انجام شده و در حال اجرا، با هماهنگی های صورت گرفته با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، تلاشی صورت گرفت تا سازمان از تصدی گری خارج و به مشاغل حاکمیتی تبدیل و ارتقا یابد که انشاالله پس از تأیید نهایی این موضوع زمینه تبدیل وضعیت پرسنل سازمان مهیا خواهد شد.

مدیرکل پشتیبانی و منابع انسانی سازمان حج و زیارت با اشاره به استثنا شدن  سازمان از ماده 30 قانون مدیریت کشوری اعلام کرد: بر اساس ماده قانون مدیریت کشوری کلیه وزارتخانه ها در سطح استانها مجاز به داشتن فقط یک اداره‌کل بوده و واحد‌های تابعه باید تحت پوشش آن اداره‌کل قرارگیرند. بر اساس این ماده‌ قانون ادارات حج و زیارت نیز یکی از دوایر اداره‌کل ارشاد اسلامی در سطح استانها خواهند بود. با پیگیریهای مکرری که صورت گرفت، موافقت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد استثناشدن سازمان حج و زیارت از این ماده قانون اخذ شد تا جهت ابلاغ نهایی نظر وزیر محترم به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ارسال گردیده است.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت از تبدیل چندین اداره حج وزیارت در سطح کشور به اداره کل خبر داد و گفت: با توجه به استثنا شدن سازمان ازماده 30 چندین دفتر حج و زیارت استانهای بزرگ کشور به اداره کل تبدیل خواهند شد وچارت سازمانی-اداری دیگر استانها تغییر خواهد کرد که این  استان‌ها شامل تهران، خراسان رضوی، اصفهان،فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی و مازندران می باشد.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.