پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ملاقات هیئت ایرانی با رئیس هیئت عالی حج و عمره عراق

ملاقات هیئت ایرانی با رئیس هیئت عالی حج و عمره عراق

رئیس سازمان حج و زیارت در سفر خود به عراق، روز یکشنبه با رئیس هیئت عالی حج و عمره عراق دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، سعید اوحدی و هیئت ایرانی در دومین روز از سفرشان به عراق، روز یکشنبه 20 اردیبهشت ماه با «شیخ خالد اباذر العطیه» رئیس هیئت عالی حج و عمره عراق دیدار و در خصوص مسائل مشترک بحث و گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان در این دیدار در خصوص خدماتی که به حجاج و معتمرین ایرانی ارائه می شود، گفت: خدمات اسکان، حمل و نقل، تغذیه زائران با برنامه ریزی سازمان حج و زیارت انجام می گیرد و همه زائرانی که به سرزمین وحی اعزام می شوند، تحت پوشش خدمات بیمه و درمان قرار می گیرند.

وی در خصوص سفر حج تمتع زائران ایرانی بیان کرد: امسال 64 هزار ایرانی به حج مشرف می شوند که هزینه سفر آنان برای دومین سال متوالی در دو قسط از آنان دریافت می شود.

رئیس سازمان حج به تأمین بیش از 60 قلم از اقلام تدارکاتی حج تمتع از ایران اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدام علاوه بر صرفه جویی، کیفیت بهتر غذا و سلامت زائران را در پی دارد.

مهندس اوحدی در خصوص سفرهای زائران به عتبات عالیات نیز گفت: در دو سال گذشته سازمان حج و زیارت بطور جدی در بحث ساماندهی زائران اربعین وارد شده است و فراهم آوردن تسهیلاتی برای ساماندهی زائران عراقی که به ایران سفر می کنند دردستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی به روابط خوب فرهنگی و سیاسی دو کشور اشاره کرد و بیان کرد: سالانه به غیر از ایام اربعین بیش از یک میلیون و 200 هزار زائر ایرانی به عراق سفر می کنند و سالانه دو میلیون زائر عراقی به ایران می آیند.

وی ادامه داد : بسیاری از کشورها در جذب گردشگر بایستی میلیون ها دلار هزینه کنند اما در ایران و عراق به برکت اهل بیت(ع) زمینه جذب زائران فراهم شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص سفرهای عمره نیز گفت: در ایران ثبت نام در کاروان های عمره به صورت اینترنتی انجام می گیرد و زائران می توانند در سامانه الکترونیکی درجه هتل، نوع هواپیما خود را انتخاب کنند، در زمینه کاروان های حج نیز ثبت نام به همبن گونه است.

وی در خصوص توسعه زیر ساخت های خدماتی و رفاهی زائران در ایران و عراق گفت: با حضور شبکه بانکی کشورمان و بخش خصوصی وارد این حوزه شده ایم، 3 پروژه ساخت هتل و زائرسرا در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه در حال اجرا است که زائر سرای چزابه در فاز نخست با ظرفیت 7 هزار نفر پیش از اربعین امسال به بهره برداری می رسد و آمادگی داریم در اینگونه موارد با شرکت های عراقی مورد وثوق نیز وارد مشارکت شویم.

اوحدی بیان کرد: اگر تسهیلات و زیرساخت های لازم فراهم شود، جمعیت زائران ایرانی که به عراق سفر می کنند، به سالانه 2 میلیون نفر هم افزایش خواهد یافت.

رئیس هیئت عالی حج و عمره نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به هیئت ایرانی ، خدمت به زائران را مایه افتخار دانست و ابراز امیدواری کرد: انشاء الله همچون گذشته همکاری خوبی بین دو کشور در جهت خدمات رسانی بهتر به زائران صورت پذیرد.

 

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.