پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیرعملیات شمسا با حضور رئیس سازمان حج در عراق

برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیرعملیات شمسا با حضور رئیس سازمان حج  در عراق

مراسم تودیع و معارفه مدیرعملیات شرکت شمسابا حضور رئیس سازمان حج و زیارت و هیئت ایرانی اعزامی به عراق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به عراق ، سعید اوحدی در مراسم تودیع و معارفه مدیر عملیات شمسا گفت: بنا به فرموده پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) بهترین مردم نزد خداوند کسی است که مفیدترین فرد در خدمت به مردم باشد و برای شما عزیزان که در مرتبه ارزشمند خدمت به زائر قرار دارید، این خدمت آثار زیبایی را در زندگی شما عزیزان خواهد داشت.

وی در سخنانش به ذکر خاطره ای از مرحوم حجت الاسلام ابوترابی سید آزادگان پرداخت و بیان کرد: ایشان نماینده ولی فقیه در امور آزادگان بودند. بعد از اسارت خدمت ایشان رسیده بودیم و ایشان از زیارت مشهد مقدس برگشته بودند و تا آن لحظه چهره ایشان را تا این اندازه بشاش ندیده بودیم. زمانی که در این باره سوال کردیم، ایشان فرمودند: توفیق پیدا کرده ام یکبار در ماه خادم حرم امام رضا(ع) باشم، خدمت به زائران اهل بیت(ع) تا این اندازه ارزشمند است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به حماسه اربعین سال گذشته اظهار داشت: بعد از اربعین سال گذشته و با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر تقویت حماسه اربعین ، امسال را سال بالندگی عتبات اعلام کردیم و امیدواریم با حضور و تلاش جدی شما عزیزان در مجموعه شرکت شمسا در مسیر بالندگی عتبات و عمل به توصیه های رهبر معظم انقلاب در این خصوص گام برداریم .

اوحدی در سخنانش به تأسیس دو شرکت «عمران و توسعه امید زائر» و «توسعه سرمایه گذاری مهر و ماه» با حضور شبکه بانکی کشور و بخش خصوصی با رویکرد توسعه زیر ساخت های خدماتی و رفاهی زائران عتبات اشاره کرد و گفت: 6 پروژه در کربلا و نجف در دست اجرا است و همچنین پروژه ساخت آشپزخانه بزرگ نجف با ظرفیت پخت بیش از 60 هزار پرس غذا در روز کلنگ زنی می شود البته پروژه های ساخت هتل و زائر سرا در چزابه، مهران و شلمچه نیز در دست اجرا است.

وی در این مراسم از زحمات آقای محرم آهنگران مدیر عملیات پیشین شرکت شمسا در عراق تقدیر و برای آقای طعیمه غلامی مدیر عملیات جدید شمسا در عراق آرزوی توفیق کرد.

حجت الاسلام و المسلمین بهجتی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا نیز که در این مراسم حضور داشت، طی سخنانی گفت: خدمت به زائران اباعبدالله(ع) یک خدمت استثنایی است و پاسخگویی به نیاز زائران اباعبدالله(ع) یکی از نعمت های الهی است که نصیب شما عزیزان شده است که باید قدر آنرا بدانید.

وی در ادامه افزود: در حدیثی از امام صادق(ع) نقل است که ایشان فرمودند همه ما کشتی نجاتیم اما سفینه جد ما (امام حسین(ع)) وسیع تر است که البته امام حسین(ع) مصباح الهدی نیز هستند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا ادامه داد: عنایت رهبر معظم انقلاب به موضوع عتبات ویژه است و امیدواریم خدمات رفاهی زائران اباعبدالله(ع) بیش از پیش ارتقاء یابد.

وی در سخنانش از زحمات آقای آهنگران تقدیر و برای آقای غلامی مدیر جدید عملیات شمسا آرزوی توفیق کرد و گفت : مدیریت عملیات در عتبات یک مدیریت بحران است و علی رغم اینکه زحمات زیادی کشیده شده، خدمت به زائران اباعبدالله(ع) نباید نهایت داشته باشد.

حجت الاسلام بهجتی در پایان سخنانش پیام حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در تکریم از آقای آهنگران و تبریک به آقای غلامی را قرائت کرد.

گفتنی است در این مراسم مصطفی قاسمی مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق نیز اقدامات صورت گرفته در زمینه سفرهای عتبات را گزارش داده و همچنین از زحمات آقای آهنگران تقدیر و به آقای غلامی تبریک گفت.

مراسم تودیع و معارفه مدیر عملیات شرکت شمسا یکشنبه شب (21 اردیبهشت ماه 94) با حضور سعید اوحدی و هیئت همراه و همچنین شکرالله طاهری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا، ناصر خدرنژاد مدیر عامل شرکت شمسا و جمعی از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری، مدیر و اعضای دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق، مسئولان شرکت شمسا و جمعی از مدیران شرکت های خدمات دهنده عراقی و اعضای ستاد کربلا برگزار شد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.