پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

50 درصد از عمليات نصب ضريح جديد امام حسين(ع) به پايان رسيد

50 درصد از عمليات نصب ضريح جديد امام حسين(ع) به پايان رسيد
مدير پروژه ساخت ضريح مطهر امام حسين(ع) گفت: با نصب پيكره چوبی و مشبك‌های نقره‌ای ضريح جديد اباعبدالله(ع) مرحله نخست كار و حدود 50 درصد از عمليات نصب ضريح مطهر به پايان رسيد.

به گزارش حج نیوز به نقل از روابط عمومی هيئت‌امنای ساخت ضريح مطهر امام حسين(ع)، مرحله دوم نصب ضريح جديد اباعبدالله‌الحسين(ع) در مراسمی با حضور نائب‌التوليت عتبه حسينی، رئيس هيئت‌‌امنای ساخت ضريح و جمع زيادی از خبرنگاران رسانه‌های عرب‌زبان آغاز شد.

نائب‌التوليت حرم امام حسين(ع) در اين مراسم از مردم جمهوری اسلامی ايران، هيئت‌امنای ساخت ضريح مطهر و دست‌اندكاران نصب ضريح اباعبدالله(ع) و همچنين، استاد فرشچيان كه طراحی ضريح جديد امام حسين(ع) را بر عهده داشته است، تقدير و تشكر كرد.

وی كه در جمع نمايندگان رسانه‌های گروهی سخن می‌گفت، در پاسخ به سؤال يكی از خبرنگاران مبنی بر اينكه مهندسين عراقی و مردم خواستار كمك در نصب ضريح مطهر امام حسين(ع) هستند، اظهار كرد: ساخت ضريح جديد به دست مهندسان ايرانی انجام شده است و نصب ضريح هم يك كار مهندسی است كه بايد توسط همان متخصصان انجام شود.

سيدافضل شامی با قدردانی از نيات پاك مردم در ابراز همكاری برای نصب ضريح خاطرنشان كرد: مردم دعا كنند اين ضريح هر چه سريع‌تر به پايان برسد و زائران بتوانند از نزديك به زيارت بيايند.

مدير پروژه ساخت ضريح مطهر اباعبدالله(ع) نيز در اين مراسم و در جمع خبرنگاران از همكاری تنگاتنگ مسئولان عتبه به ويژه توليت محترم و سيدافضل شامی، قائم‌مقام توليت عتبه حسينی با گروه‌های مهندسی و فنی كه در خدمت نصب ضريح امام حسين(ع) هستند قدردانی كرد.

وی با اشاره به ساخت هنرمندانه ضريح جديد اباعبدالله(ع) به دست هنرمندان و صنعتگران ايرانی يادآور شد: ضريح جديد امام حسين(ع) به بهترين شكل ممكن و با كارآمدترين امكانات روز دنيا ساخته شده است و اميدواريم سال‌های سال مورد زيارت عاشقان و دلدادگان آن حضرت قرار گيرد.

محمود پارچه‌باف با بيان اينكه با نصب پيكره چوبی و مشبك‌های نقره‌ای مرحله نخست كار و حدود 50 درصد از عمليات نصب ضريح به پايان رسيده است، گفت: اين مرحله از كار به دليل پيچيدگی‌ها و مباحث مهندسی و كارشناسی كه داشت حدود 25 روز به طول انجاميد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات مرحله دوم نصب ضريح اباعبدالله(ع) از جمله نقره‌كاری، طلاكاری، ظريف‌كاری، نورپردازی، رنگ‌كاری قطعات هنری و چوبی و ... خاطرنشان كرد: اميدواريم به لطف خدا با دعای خير مردم و طبق برنامه زمان‌بندی مرحله دوم نصب ضريح سيدالشهدا(ع) به پايان برسد.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.