پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جلسه رئیس سازمان حج با اعضای ستاد کاظمین

جلسه رئیس سازمان حج  با اعضای ستاد کاظمین

رئیس سازمان حج و زیارت با حضور مسئولان دفتر نمایندگی سازمان حج وزیارت در عراق و مسئولان شرکت شمسا و همچنین حجت الاسلام و المسلمین غیور مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کاظمین شنبه 19 اردیبهشت ماه با اعضای ستاد کاظمین طی جلسه ای دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت،

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، «سعید اوحدی» در اولین روز سفرش به عراق، شنبه 19 اردیبهشت ماه 1394 در جلسه با مسئولان و اعضای ستاد کاظمین بااشاره به مراسم با شکوه اربعین سال گذشته  گفت: پس از برگزاری مراسم اربعین سال گذشته با توجه به نگاه ویژه ای که مقام معظم رهبری نیز به سفرهای عتبات داشتند، در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به این جمع بندی رسیدیم که  به سمت سیاستی برویم که بالندگی در عتبات را دنبال کنیم و بر موضوع عتبات متمرکز شویم.

وی افزود: علی رغم زحماتی که شما عزیزان می کشید، با توجه به امکانات موجود در عراق امروز کیفیت خدمات در عراق در حد آن چیزی که مورد توقع زائران است، نیست و امیدواریم که با اقدامات دردست اجرا شاهد تحولات جدی در حوزه سفرهای عتبات باشیم که این اتفاق نیازمند اقدامات کارشناسی از سوی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و شرکت شمسا است.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: در مراسم اربعین سال گذشته که با تلاش همه شما عزیزان رقم خورد ،  شاهد حضور حماسی بیش از یک و نیم میلیون زائر ایرانی در ایام اربعین در کربلای معلی بودیم که همه دستگاه های مرتبط با همه توان به میدان آمدند البته کاستی هایی هم وجود داشت که با برنامه ریزی های لازم باید در صدد رفع آن برآییم.

وی به برگزاری اولین جلسه شورای عالی اربعین در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: هفته آینده جلسه بعدی این شورا با حضور نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل خواهد شد. 8 کمیته در خصوص ساماندهی مراسم اربعین تشکیل شده است و همه دستگاه های مرتبط با همه توان به عنوان یک تکلیف شرعی در برگزاری این مراسم حضور خواهند یافت و انشاءالله امسال حماسه ای عظیم تر از حماسه اربعین سال گذشته را شاهد باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: در دیداری که فردا با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق خواهیم داشت، در خصوص قرارگاه اربعین در عراق مذاکره خواهیم کرد تا از امکانات موجود در عراق نیز برای خدمات دهی بهتر به زائران اربعین بهره جویی لازم انجام گیرد.

رئیس سازمان حج بر ارائه خدمات بهتر به زائران در کاظمین تأکید کرد و گفت: بدیل اینکه زائران تنها یک شب در کاظمین اقامت دارند باید خدمات بهتری به آنان در این شهر ارائه شود و در زمینه مطالبه حقوق زائر تلاش جدی صورت گیرد.

 اوحدی در پایان گفت: امیدواریم تا پیش از برگزاری مراسم اربعین شاهد پاکسازی عراق از حضور نیروهای بعثی تکفیری داعش باشیم.

«مصطفی قاسمی» مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق نیز در ابتدای این جلسه در خصوص اقدامات صورت گرفته در کاظمین برای خدمات دهی بهتر به زائران عتبات در این شهر مقدس گفت: بعد از آنکه پس از بیرون راندن گروه های تکفیری از کاظمین بعد از ماه مبارک رمضان گذشته، زیارت کاظمین مجدداً از سر گرفته شد، بمنظور رفاه بیشتر زائران آشپزخانه ای در این شهر راه اندازی شد که این آشپزخانه 60 درصد غذای زائران را تأمین می کند.

وی افزود : در خصوص افزایش کیفیت غذای زائران نیز تأکید داشته ایم و همچنین در خصوص کاهش هزینه غذای زائران در کاظمین اقدامات خوبی انجام گرفته است.

مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت محدودیت  پارکینگ برای اتوبوسها را یکی از مشکلاتی که قبلا در کاظمین وجود داشت برشمرد و اظهار داشت: برای رفع این مشکل اقداماتی صورت گرفت و پارکینگ جدیدی با ظرفیت 120 اتوبوس در نظر گرفته است تا با محدودیت های ترافیکی که پیشتر با آن مواجه بودیم، روبرو نشویم.

وی اضافه کرد: تدابیر خوبی در حوزه اسکان و امنیت زائران اندیشیده شده و در این خصوص هیچ نگرانی وجود ندارد.

قاسمی خدمات دهی در کاظمین را متفاوت از خدمات رسانی به زائران در نجف و کربلا دانست و بیان کرد: در کربلا و نجف خدمات در سه یا چهار روز به زائران ارائه می شود و این در حالی است که زائران تنها یک روز از سفر خود را در کاظمین اقامت دارند بسیاری از خدماتی که در کربلا یا نجف دو یا سه روز یکبار صورت می گیرد همان خدمات در کاظمین هر روز انجام می گیرد بنابر این اگر کسی قرار است در حوزه عتبات به یک ورزیدگی برسد، من پیشنهاد می کنم برای مدتی در کاظمین خدمت کند.

وی ادامه داد: مسائل امنیتی در کاظمین بدلیل تحولات بیشتر، با فراز و نشیب های بیشتری همراه است که تلاش های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در پایان سخنانش ضمن ارائه گزارش مکتوبی از اقدامات صورت گرفته در کاظمین به رئیس سازمان حج ، از تلاش های مدیران و اعضای ستاد کاظمین در خدمات رسانی به زائران امامین جوادین(ع) تقدیر کرد.

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.