پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

6 میلیون زائر عمره امسال به عربستان سفر می‌کنند

6 میلیون زائر عمره امسال به عربستان سفر می‌کنند
عربستان در سال جاری میلادی میزبان بیش از شش میلیون زائر عمره از کشورهای مختلف جهان خواهد بود.


به گزارش حج نیوز  وزیر حج عربستان اعلام کرد، این کشور در سال جاری میلادی میزبان بیش از شش میلیون زائر عمره خواهد بود که یک میلیون نفر بیشتر از سال 2012 است.

به گزارش عرب نیوز، براساس برآوردهای وزارت حج عربستان، این کشور در ماه مبارک رمضان میزبان حدود یک میلیون زائر خواهد بود و در دیگر ماه‌های سال نیز به طور متوسط 400 هزار زائر به این کشور سفر خواهند کرد. فصل جاری سفر عمره از 14 دسامبر آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان (در هفته نخست ماه اوت) ادامه خواهد داشت.

تا کنون دولت عربستان برای یک میلیون و 300 هزار زائر از کشورهای مختلف جهان ویزا صادر کرده که تا کنون 775 هزار زائر وارد خاک این کشور شده‌اند. هر ساله بین 10 تا 20 درصد به زائران عمره عربستان افزوده می‌شود که در این میان بیشتر زائران از کشورهای مصر، پاکستان و الجزایر هستند.

صدور ویزای عمره در سفارتخانه‌های عربستان در بیش از 70 کشور جهان انجام گرفته و در سال‌های اخیر با راه‌اندازی سیستم جدید دیجیتال روند صدور ویزا سرعت بیشتری گرفته است.

وزارت حج عربستان همچنین نظارت دائمی بر فعالیت‌های آژانس‌های مسافرتی مجری اعزام زائران در شهرهای مقدس مکه، مدینه و همچنین جده داشته است.

دولت عربستان که درآمدهای حاصل از سفر عمره و حج دومین منبع درآمدش پس از صادرات نفت و گاز محسوب می‌شود، طی سال‌های اخیر با انجام پروژه‌های عظیم در شهرهای مکه و مدینه قصد دارد ظرفیت این کشور برای پذیرایی از زائران را چند برابر کند.


روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.