پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در جلسه شورای حج انجام گرفت؛

گزارش عملکرد سازمان حج / ارائه پیشنهادات برای بهبود کیفی سفر زائران

 گزارش عملکرد سازمان حج / ارائه پیشنهادات برای بهبود کیفی سفر زائران

رئیس سازمان حج و زیارت عصر دیروز(سه شنبه) در جلسه شورای عالی حج، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در دو سال گذشته، پیشنهاداتی در خصوص بهبود کیفی سفرهای زائران سرزمین وحی و اعتاب مقدسه و همچنین راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ؛ در این جلسه که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رییس جمعیت هلال احمر و نمایندگان برخی دستگاه‌های مرتبط نیز حضور داشتند، رییس سازمان حج و زیارت توضیحاتی در خصوص سابقه تشکیل و فعالیت شورای عالی حج ارائه کرد و به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان  در دو سال گذشته پرداخت.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های سازمان حج و زیارت برای ارتقاء خدمات به زائرین خانه خدا و عتبات عالیات در دو سال اخیر، از افزایش اعزام بویژه عتبات، مدیریت به روز و کارآمد، مدیریت زمان سفرها ، تامین حداکثری اقلام مصرفی زائران از داخل کشور، توزیع عادلانه و افزایش کیفی خدمات، کاهش قیمت‌های سفر حج، عمره و عتبات و نیز صرفه جویی در بخش هزینه ها خبر داد.
رییس سازمان حج و زیارت همچنین چالش‌ها و مشکلات موجود در این زمینه را مطرح کرد و پیشنهاداتی برای برون رفت از مشکلات و بهبود کیفی سفرهای زائرین ایرانی ارائه کرد که پس از بحث و بررسی مورد موافقت شورا قرار گرفت.

اوحدی همچنین در این جلسه به موضوع تأسیس دو شرکت «عمران و توسعه امید زائر» و «توسعه زیرساخت های مهر و ماه» در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه ارائه خدمات به زائران عتبات و تأکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تقویت حوزه اقتصاد زیارت اشاره کرد که مورد توجه اعضای شورای حج قرار گرفت.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.