پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تقدیر از جانبازان سازمان حج و زیارت در روز جانباز

تقدیر از جانبازان سازمان حج و زیارت در روز جانباز

رئیس سازمان حج و زیارت صبح امروز همزمان با میلاد باسعادت حضرت ابالفضل العباس (ع) و روز جانباز از کارکنان ایثارگر و جانباز و آزاده سازمان حج و زیارت تقدیر بعمل آورد

 مهندس سعید اوحدی نامیده شدن روز ولادت حضرت ابالفضل العباس (ع) را به روز جانباز از برکات نظام دانست و گفت : در هیچ مملکتی عنوان گرانقدر جانباز را برای افرادی که با اختیار برای دفاع از میهن خود با خداوند معامله کرده اند و این عنوان ارزشمند را دریافت کرده باشند نداریم ، لذا باید از این بار ارزشی و معنوی که به جانبازان عزیز عنایت شده است محافظت کرد و جانبازان باید به عنوان الگو در نظام مقدس نقش آفرینی کنند.

 ایشان به سخنی از آیت الله مظاهری استاد اخلاق در خصوص ارزش و درجه آزادگی و جانبازی اشاره کرد و گفت:انسانها در طول مسیر تکاملی و رشد خودشان یک وجه ثبوتی و یک وجه اثباتی دارند. انسان در مسیرکمال مرحله به مرحله خودش را اثبات می کند اما وقتی به درجه کمال رسید ، وجه ثبوتی را پیدا کرده است . به گفته آن استاد اخلاق شما جانبازان با عنایت حضرت ولی عصر عج بدون طی کردن مراحل اثباتی ، به مرحله ثبوتی رسیدید و عنوان ارزشمند و با قداست جانبازی را دریافت کردید.

 رئیس سازمان حج و زیارت یکی از ویژگیهای امام راحل و مقام معظم رهبری را قدرت تشخیص ایشان دانست و افزود : یکی از توفیقات عظیمی که خداوند متعال به امام راحل و مقام معظم رهبری داده است قدرت تشخیص ایشان در هدایت نظام و ایستادگی در مقابل دشمنان است. خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید "ان تتقوالله یجعل لکم فرقانا" اگر تقوا پیشه کنید خداوند قدرت تشخیص درست از نادرست را به شما عنایت خواهد کرد. در دوران جنگ تحمیلی با شرایط حمایت همه جانبه ای که  غرب و امریکا و اعراب از رژیم صدام داشتند ، با درایت و قدرت تشخیص امام راحل و تهذیب نفسی که ایشان داشت ، الان جایگاه و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا مطرح است و هم اکنون راهبردهای مقام معظم رهبری و قدرت تشخیص ایشان در مقابله با دشمنان برای ما کاملا روشن است.

 مهندس اوحدی افزود: در کربلا هم قدرت تشخیص حرابن یزید ریاحی ، او را به اعلی علیین برد و عمر سعد را به اسفل السافلین . و هنگامیکه شمر برای حضرت ابالفضل العباس (ع) امان نامه آورد ، حضرت با وفاداری به امام (ع) به این مقام شامخ دست پیدا کرد . وی در پایان ابراز امیدواری کرد خداوند قدرت تشخیص را در همه مراحل زندگی عنایت فرماید تا با درجه جانبازی سجایای اخلاقی را با قدرت تشخیص افزایش دهیم .

 در پایان این نشست صمیمی مهندس اوحدی به مناسبت این روز بزرگ به کارکنان جانباز سازمان حج و زیارت لوح تقدیر اهدا نمود.

 

 

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.