پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

چهارمین جلسه هماهنگی ستاد ساماندهی اربعین برگزار شد

چهارمین جلسه هماهنگی ستاد ساماندهی اربعین برگزار شد

چهارمین جلسه ستاد ساماندهی اعزام زائران اربعین حسینی(ع) پیش از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و همچنین رئیس سازمان حج و زیارت ، معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین و نمایندگان دستگاه های همکار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، در جلسه ستاد ساماندهی اعزام زائران اربعین حسینی(ع) که صبح امروز (شنبه) با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت ، مهندس کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولین و نمایندگان سایر دستگاه های مرتبط در امر خدمات رسانی و اعزام زائران اربعین برگزار شد، بر موضوع بررسی مسائل اربعین و آسیب شناسی و یافتن راهکارهای اجرایی برای تقویت نقاط قوت و حل کاستی های مراسم اربعین سال گذشته برای اجرای بهتر مراسم اربعین امسال تأکید شد.

بر اساس این گزارش در این جلسه با اشاره به اهمیت ویژه سه کمیته حمل و نقل و زیر ساخت‌ها، انتظامی و امنیتی و بین الملل در ستاد اربعین مقرر شد تمامی 10 کمیته اجرایی ظرف ده روز آینده شرح وظایف زیر مجموعه های خود را مشخص کرده و در جلسه بعدی شورای عالی اربعین وظایف هریک از بخش ها  و جدول زمان بندی تحقق فعالیت ها توسط مسئولین مربوطه اعلام گردد.

این گزارش می افزاید: با توجه به اینکه سال گذشته در ایام منتهی به اربعین بر اساس اعلام دولت عراق زائران می توانستند بدون ویزا به آن کشور عزیمت نمایند ،  یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه چاره اندیشی در خصوص این مسأله بود تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

گفتنی است حمل و نقل زائران در داخل کشور و داخل خاک عراق، موضوع اسکان زائران در نقاط مرزی کشور و در نجف و کربلا، تغذیه زائران اربعین، ساماندهی موکب ها، اطلاع رسانی و تبلیغات، ارتباطات، امنیت زائران ، موضوع بهداشت و درمان، بهره‌گیری از ظرفیت های مردمی از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

همچنین در این جلسه تأکید شد: در برگزاری مراسم اربعین به جایگاه حاکمیت کشور عراق نیز توجه جدی گردد و با توجه به درگیری های دولت عراق با جریان بعثی تکفیری داعش طوری مدیرت شود که برای ارائه خدمات به زائران اربعین فشاری به دولت عراق وارد نشود، لذا برای تمام اقدامات در عراق سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با مقامات آن کشور هماهنگی لازم را انجام دهد و همچنین از فرصت پیش آمده و از مشارکت شیعیان جهان در این حرکت عظیم معنوی در جهت اعتلای جایگاه تشیع در منطقه و جهان بهره برداری لازم صورت گیرد.

در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع ساماندهی کمک های مردمی در برگزاری مراسم اربعین قرار شد شماره حسابی از سوی ستاد بازسازی عتبات ویژه کمک های مردمی برای اجرای مراسم اربعین مشخص گردد.

لازم بذکر است این جلسه با حضور مسئولان و نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت راه و شهرسازی، نیروی انتظامی ، ستادبازسازی عتبات و دیگر دستگاه های ذیربط و همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان حج و زیارت ، مدیر عامل شرکت شمسا و مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت و رئیس مرکز پزشکی حج  زیارت  برگزار شد.

گفتنی است سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون زائر ایرانی در همایش عظیم اربعین حسینی در کربلای معلی حضور داشتند.
 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.