پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معاون فرهنگي بعثه‌ مقام معظم رهبري خبر داد؛

تنوع و طبقه بندي در بسته‌هاي فرهنگي حجاج امسال / تغيير در مكانيزم توزيع

تنوع و طبقه بندي در بسته‌هاي فرهنگي حجاج امسال / تغيير در مكانيزم توزيع

معاون فرهنگي بعثه‌ مقام معظم رهبري از تنوع در بسته‌هاي فرهنگي حجاج و تغيير در مكانيزم توزيع محصولات فرهنگي كاروان‌هاي حج امسال خبر داد و اظهار داشت:امسال دو گونه كالاهاي فرهنگي ميان زائران كاروان‌ها توزيع مي‌گردد، دسته اول بروشورها، مجلات و لوح‌هاي فشرده اي است كه به نسبت محدودي در ميان زائران توزيع مي‌گردد و دسته دوم محصولاتي كه براي دريافت آنها به زائران كالابرگ ارائه مي‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حجو زیارت ، حجت الاسلام و المسلمين دكتر سيد جواد مظلومي معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري صبح دوشنبه در همايش مديران و معاونان كاروان‌ها و مديران مجموعه‌هاي حج تمتع استان تهران ضمن بيان توضيحاتي در خصوص برنامه‌ريزي‌هاي فرهنگي انجام شده براي حج تمتع امسال گفت: يكي از تفاوت‌هاي ايجاد شده نسبت به سال گذشته، تغيير در مكانيزم توزيع بسته‌هاي فرهنگي زائران كاروان‌ها است.

وي افزود: امسال دو گونه كالاهاي فرهنگي ميان زائران كاروان‌ها توزيع مي‌گردد، دسته اول بروشورها، مجلات و لوح‌هاي فشرده اي است كه به نسبت محدودي در ميان زائران توزيع مي‌گردد و دسته دوم محصولاتي كه براي دريافت آنها به زائران كالابرگ ارائه مي‌شود.

حجت الاسلام مظلومي در اين باره اضافه كرد: كالابرگ هايي با ارزش ۱۰۰ هزار ريال براي كليه زائران كاروان‌ها در نظر گرفته شده است كه زائران مي‌توانند به اندازه مبلغ كالابرگ محصولات فرهنگي را انتخاب نمايند. اين كالابرگ‌ها تا پايان هفته به مديران كاروان‌ها جهت توزيع در كاروان‌ها ارائه خواهد شد.

وي اظهار داشت: براي گروه‌هاي مختلف زائران در قالب چهارگروه با تحصيلات زير متوسطه، متوسطه، ديپلم تا ليسانس و بالاتر از ليسانس بسته‌هاي آموزشي جداگانه طراحي شده است كه هر كدام از زائران به فراخور تحصيلات يا مطالعات خود بسته‌هاي متناسب را انتخاب خواهند كرد.

دكتر مظلومي همچنين توضيح داد: در خانواده هايي كه همسران با هم به حج اعزام مي‌شوند، مي‌توانند از بسته‌هاي زوج‌ها استفاده كنند كه در غير از كتب ادعيه محصولات تكراري نباشد. اين بسته‌هاي زوجي نيز در همان چهار گروه تحصيلي ارايه شده است.

وي ادامه داد: علاوه بر بسته‌هاي پيشنهادي فهرستي از ۱۵۰ عنوان كتاب در اختيار زائران قرار مي‌گيرد كه زائران مي‌توانند با تخفيف ۲۰ درصدي كه براي آنها در نظر گرفته شده، به اندازه مبلغ كالابرگ‌ها محصولات را سفارش دهند و يا با مراجعه به نمايندگي‌هاي نشر مشعر به خريد مستقيم محصولات فرهنگي مورد نظر خود اقدام كنند.

معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري ضمن تقدير از اعلام زودهنگام كاروان‌هاي حج گفت: روحانيون كاروان‌ها در بهمن ماه سال گذشته معرفي شدند و روحانيون كاروان همه استان‌ها جذب شده اند كه اين اقدام موجب برگزاري بموقع جلسات آموزشي كاروان‌ها شده است.

وي توضيح داد: كتابچه كتابچه عناوين و سرفصل‌هاي آموزشي حج تمتع به روحانيون و مديران محترم كاروان‌ها ارائه شده كه روحانيون و مديران و پزشكان محترم بايستي بر اساس اين سرفصل‌ها مطالب را در جلسات به زائران ارائه نمايند. لازم است حتماً گزارش جلسات آموزشي را براي پيگيري به بعثه مقام معظم رهبري از طريق پايگاه اينترنتي ارسال نمايند.

وي تأكيد كرد: برنامه‌هاي فرهنگي كاروان‌ها در طول موسم حتماً بر اساس دستورالعملي كه به كاروانها ارائه شده، انجام گيرد.

 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.