پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دادگاه بعدی ماموران خاطی فرودگاه جده چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود

دادگاه بعدی ماموران خاطی فرودگاه جده چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود
رئیس سازمان حج و زیارت گفت : نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده دو پلیس فاسد فرودگاه جده روز گذشته برگزار شد و در این خصوص کیفرخواست سنگینی علیه متهمان تنظیم شده و جلسه بعدی دادگاه این دو مجرم هفته آینده برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، سعید اوحدی گفت: روز گذشته(دوشنبه) دادگاه اول دو مامور سعودی خاطی در شعبه 7 دادگاه جده برگزار شد، و  از قبل به ما اعلام کرده بودند که نماینده سرکنسولگری ایران و نماینده سازمان حج و زیارت می‌تواند در این دادگاه شرکت کنند و با توجه به این که وکالت را از خانواده قربانیان دریافت کرده بودیم، نمایندگان ما در این دادگاه حاضر شدند.

**جلسه بعدی دادگاه؛ چهارشنبه هفته آینده

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: وکیل دو مامور خاطی در تلاش بودند که دادگاه را به تعویق بیندازند و در این خصوص درخواست کردند لذا جلسه بعدی دادگاه چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت از احتمال محاکمه این دو مامور خاطی تا پیش از ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری دادگاه و صدور رای به معنی آغاز عملیات اعزام عمره نیست، عنوان کرد: بعد از اعلام رای دادگاه جلساتی را با وزیر حج عربستان برگزار خواهیم کرد و در این جلسه ها قرار است راهکارهای لازم برای تامین امنیت زائران مورد بررسی و چاره اندیشی قرار گیرد.


اوحدی با تاکید بر اینکه تامین امنیت از حقوق اولیه زائران است، گفت: کشور عربستان و وزارت حج این کشور باید تضمین های کافی را برای تامین امنیت زائران ایرانی ارائه دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه حج تمتع فریضه واجب مردم محسوب می شود، تاکید کرد: تلاش تمام مسئولان در ایران و عربستان بر این اساس است که حج تمتع در کمال آرامش برگزار شود.  بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت، سفارت ایران در عربستان، نمایندگان کنسولگری ایران در عربستان همه در موسم تمتع تلاش خواهند داشت تا زائران بتوانند با کمال آرامش به انجام اعمال و مناسک حج خود بپردازند.








سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.