پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تشکیل ۹ کمیته در ستاد اربعین/ لغو سفرهای شمسا به عتبات در ایام اربعین

تشکیل ۹ کمیته در ستاد اربعین/ لغو سفرهای شمسا به عتبات در ایام اربعین
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ۹ کمیته برای تسهیل سفر زائران اربعین در ستاد اربعین تشکیل شد، گفت: از ۱۰ تا ۲۰ صفر هیچ کاروانی در قالب شمسا به عتبات اعزام نمی‌شود و تمام امکانات در خدمت زائران پیاده خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس «سعید اوحدی» از تشکیل چهارمین جلسه ستاد اربعین در سازمان حج و زیارت خبر داد و گفت: مبنای این جلسه جمع‌بندی جلسات تشکیل شده در وزارت کشور بود و منجر به تشکیل 9 کمیته برای برگزاری بهتر مراسم اربعین در عراق شد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: این 9 کمیته شامل کمیته حمل و نقل و زیرساخت‌ها که بر عهده سازمان راهداری وزارت راه و شهرسازی است، کمیته امنیت و انتظامی که به عهده وزارت کشور است، کمیته امور بین‌الملل و کنسولی که بر عهده وزارت امور خارجه است.

وی ادامه داد: کمیته چهارم کمیته اسکان و تغذیه است که بر عهده سازمان حج و زیارت است، کمیته پشتیبانی و مشارکت مردمی که بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات است، کمیته بهداشت و درمان که بر عهده وزارت بهداشت و درمان و قائم مقامی هلال احمر است، کمیته اطلاع‌رسانی که بر عهده سازمان صدا و سیما است، کمیته اعزام که بر عهده سازمان حج و زیارت است و کمیته فرهنگی است که بر عهده بعثهnt> مقام معظم رهبری است.

اوحدی دیگر اقدامات این ستاد را اینگونه تشریح کرد: 2 بانده شدن جاده مهران به مرز، تامین روشنایی جاده مهران، عملیات تکمیل شبکه آب‌رسانی به مرز مهران با ظرفیت 200 هزار نفر، 2 بانده و 2 مسیره شدن پل زائر، ایجاد 2 جاده کمربندی در مسیر مرز تا ایلام، افزایش ظرفیت مرز شلمچه و ساخت سالن بزرگ انتظار، ساخت زائرسرای بزرگ در مرز چذابه برخی از اقدامات در حال انجام این ستاد است.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه تصریح کرد: مسئولیت ستاد اربعین در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه به عهده استانداران و ریاست ستاد اربعین در عراق نیز به عهده سفیر ایران در بغداد است.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.