پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

افزایش ۳برابری گیت‌‌های گذرنامه مرز مهران و شلمچه برای اربعین ۹۴

افزایش ۳برابری گیت‌‌های گذرنامه مرز مهران و شلمچه برای اربعین ۹۴
سخنگوی ستاد اربعین از افزایش ۳برابری گیت‌‌های گذرنامه مرز مهران و شلمچه برای اربعین ۹۴ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، «سعید اوحدی» با بیان اینکه چهارمین جلسه ستاد اربعین در سازمان حج و زیارت تشکیل شد اظهار داشت:‌ دو جلسه اول، تحت عنوان ستاد عالی اربعین با حضور مسئولان 9 کمیته تشکیل شد و یک جلسه هم جلسات اجرایی بود و جلسه چهارم به پیگیری مباحث اجرایی پرداخته شد.

وی با اعلام "در سال 93 هم جلسات خوبی در وزارت کشور با حضور معاون امنیتی وزارت کشور تشکیل شده بود که ما هم ادامه روند جلسات را داریم" تصریح کرد: سه کمیته از بین این 9 کمیته برای ما اهمیت بسیاری دارند که یکی از آنها کمیته حمل و نقل و توسعه زیرساخت‌هاست که مسئولیت آن را سازمان حمل و نقل و راهداری کشور به‌عهده دارد.

اوحدی اضافه کرد: کمیته دوم کمیته امنیتی اربعین است که مسئولیت آن با معاون امنیتی وزارت کشور است و کمیته سوم کمیته کنسولگری و امور بین‌الملل است که مسئولیت آن با وزارت امور خارجه است که با توجه به اینکه چگونگی صدور ویزا در ایام اربعین در برنامه‌ریزی اربعین تأثیرگذار است، این کمیته تلاش می‌کند به یک جمع‌بندی و تفاهم متقنی با طرف عراقی برسد تا مشخص شود مکانیزم صدور ویزا و هر تصمیمی که قرار است گرفته شود چگونه است.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: مسئولیت ستادهای اصلی استان‌ها که استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه هستند با استانداران هر استان است و فرماندهان سپاه در منطقه هرکدام به‌عنوان جانشین آنها و اداره کل حج و زیارت هر استان به‌عنوان دبیر ستاد اربعین استان فعالیت می‌کنند.

وی با ابراز "امسال 7 ماه زودتر ستاد اربعین را فعال کردیم و امیدواریم برنامه‌ریزی مناسبی برای این ایام بسیار مهم داشته باشیم" اضافه کرد: کمیته توسعه زیرساخت‌ها جزو فعال‌ترین کمیته‌های ما هستند که تا کنون هم اقدامات بسیار مناسبی انجام دادند؛ به‌عنوان نمونه تمهیدات خوبی در مرز شلمچه انجام شده است.

اوحدی ادامه داد: سال گذشته وجود برخی اماکن دستگاه‌های مختلف در شلمچه، تردد زائر را کند کرده بود لذا وزارت راه و سازمان راهداری تغییراتی در جابه‌جایی آن اماکن انجام داد که تردد زائر در این مسیر روان‌تر از سال گذشته شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد گیت‌های گذرنامه در مرز شلمچه و مهران به بیش از 3 برابر افزایش می‌یابد و سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها اقدامات لازم را شروع کردند و بودجه خوبی را مصوب کردند تا در پایانه‌های سه مرز بتوانیم امکانات خوبی در نظر بگیریم.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.