پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جلسه هماهنگی روند معاینات پزشکی زائران حج تمتع استان قزوین برگزار شد.

جلسه هماهنگی روند معاینات پزشکی زائران حج تمتع استان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین جلسه ای با حضور مدیر حج و زیارت استان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر، نماینده هیات پزشکی حج و زیارت، مدیران مجموعه و کاروانها و پزشکان منتخب حج تمتع 94 استان قزوین به منظور هماهنگی معاینات پزشکی زائران حج تمتع در محل دفتر هلال احمر برگزار شد.

در این جلسه ابتدا "ره انجام" مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: خدمت به زائرین بیت الله الحرام افتخار بزرگی است که نصیب هر کسی نمی شود و ما با افتخار در امر خدمت رسانی به زائرین انجام وظیفه خواهیم نمود.

سپس کلانتری مدیر حج و زیارت استان با اشاره به این نکته که سی درصد معاینه اولیه زائران انجام شده است، بیان داشت: معاینه پزشکی زائران به دلیل برنامه ریزی سازمان حج و زیارت جهت صدور به موقع روادید زائرین، بایستی تا آغاز ماه مبارک رمضان به پایان رسیده و در طول ماه مبارک رمضان نیز افرادی که به کمسیون پزشکی معرفی می گردند تعیین تکلیف گردند .

وی اعتیاد زائرین را خط قرمز حج و زیارت دانست و گفت: پزشکان محترم در معاینات پزشکی حتماً به این نکته توجه داشته باشند که اعتیاد زائرین علاوه بر اینکه به خود زائر آسیب می رساند و مشکلات زیادی برای خود و دست اندرکاران حج و زیارت ایجاد می نماید وجهه جمهوری اسلامی ایران را نیز خدشه دار می نماید و پزشکان بایستی از تایید پزشکی اینگونه افراد جداً خودداری نمایند.

دکتر سررشته داری نماینده پزشکی حج و زیارت استان در ادامه گفت: ما نیز علاقه مند هستیم تا تمامی معاینات پزشکی و خصوصاً اعتیاد زائران با نهایت دقت انجام شده و در موعد مقرر جهت تسریع در امور اعزام زائران به پایان برسد .

در پایان نیز مدیران حج و مجموعه استان نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص تسریع در روند معاینات پزشکی زائران بیان داشتند.



                                                                                                                                                                           

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.