پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اجراي پروژه افزايش ارتفاع گنبد حرم امام حسين آغاز شد

اجراي پروژه افزايش ارتفاع گنبد حرم امام حسين آغاز شد
ستاد بازسازي عتبات عاليات جمهوري اسلامي ايران، پروژه ترفيع گنبد مطهر امام حسين عليه السلام و بهسازي ستون‌هاي مجاور ضريح مقدس را آغاز كرد. پيشرفت اين پروژه در فاز اول شامل بهسازي ستون‌هاي موجود و همچنين افزايش مساحت حول ضريح مقدس سيدالشهدا عليه السلام خواهد بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت ، مهندس محمد حسن كاظم، رييس بخش فني حرم امام حسين(ع) در اين باره اظهار داشت: اين طرح با هدف توسعه فضاي تردد زايران و همچنين كاهش ازدحام مخصوصا در ايام زيارتهاي ميليوني انجام مي‌شود.

وي افزود: پيشرفت اين پروژه در فاز اول شامل بهسازي ستون‌هاي موجود و همچنين افزايش مساحت حول ضريح مقدس سيدالشهدا عليه السلام خواهد بود.

مهندس محمد حسن كاظم، همچنين در اين باره تصريح كرد: بيش از يك ماه از آغاز طرح ترفيع گنبد مطهر مي‌گذرد و اين پروژه از بهسازي ستون‌هاي مجاور مرقد حبيب بن مظاهر (عليه السلام) آغاز شده است.

وي گفت: با توجه به اينكه ساخت و سازهاي اطراف حرم باعث شده گنبد مطهر از فواصل دور قابل رويت نباشد، لذا تصميم برآن شد فاز دوم اين پروژه شامل ترفيع گنبد طلايي به ارتفاع ۶ متر بالاتر نيز در مرحله دوم صورت گيرد.

اين مدير فني در حرم امام حسين اظهار داشت:‌با توجه به توافقات انجام شده با جمهوري اسلامي ايران، اميد است اين پروژه در مدت زمان تعيين شده و با نظارت بخش پروژه‌هاي مهندسي آستان قدس حسيني پايان يابد.

اين گزارش حاكي است، طرح ترفيع گنبد امام حسين (ع) در كرمان در حال انجام است و قرار است اين گنبد روي گنبد فعلي امام حسين (ع) بنا شود و احتمالا در سال آينده اين پروژه به اتمام برسد.

حسن پلارك،رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات نيز در اين زمينه گفته بود: مهندسان و كارشناسان ستاد بازسازي استان كرمان عهده دار اجراي اين كار بزرگ شده اند.

وي با يادآوري اين كه حرم حضرت سيدالشهدا (ع) از ابتدا تا كنون ۸ بار تخريب و به دست محبان اهل بيت (ع) ساخته و بازسازي شده است، ادامه داد: وقايع نگري، ثبت طرح‌ها و برنامه‌ها، اشخاص و عوامل بازسازي در اين مورد بسيار مهم است و بايد براي آيندگان ثبت و ضبط شود تا بهره برداري علمي و فني از آن صورت پذيرد.

رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات با اشاره به اين كه اين كار تاريخي پس از ۷۰۰ سال به دست ايراني‌ها انجام مي‌شود، اضافه كرد: در اين پروژه چهار ستون عريض اطراف ضريح مطهر تبديل به هشت ستون با ابعاد كوچكتر شده و در بالاي آن، گنبد جديد حرم حضرت، نصب خواهد شد.

وي مطالعات انجام شده براي اين طرح را بسيار گسترده معرفي و تصريح كرد: دقت فني و مهندسي، و هم چنين دقت در اجرا ضروري است و لازم است اين طرح در موعد مقرر به پايان برسد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.