پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آيت الله خوشوقت در مكه مكرمه به درگاه احديت پيوست

آيت الله خوشوقت در مكه مكرمه به درگاه احديت پيوست

لحظاتي پيش، حضرت آيت الله خوشوقت از علماي برجسته ايران اسلامي با كمال تاسف در شهر مكه مكرمه به درگاه احديت پيوست.

به گزارش  حج نیوز از مکه مکرمه، لحظاتی پیش، حضرت آیت الله خوشوقت از علمای برجسته ایران اسلامی با کمال تاسف در شهر مکه مکرمه به درگاه احدیت پیوست.

براساس این گزارش، با برنامه‌ریزی‌های قبلی و با توجه به شرایط جسمانی آیت‌الله‌خوشوقت مقرر شده‌بود تا وی تحت نظر جمعی از متخصصان ساعت 10 صبح روز گذشته به تهران منتقل شود که متأسفانه وضعیت جسمانی ایشان از ساعات اولیه بامداد روز سه شنبه ناپایدار شد و صبح امروز به دیار باقی شتافت.

شایان ذکر است، حضرت آیت‌الله عزیزالله خوشوقت که از علمای حوزه علمیه تهران است، اوایل بهمن ماه به سرزمین وحی سفر کرده بود که پس از اقامت شش روز در مدینه منوره، چهاردهم بهمن ماه جهت انجام اعمال مناسک عمره مفرده به مکه مکرمه عازم شد که پس از انجام اعمال دچار عارضه تنفسی شد و در بیمارستان ملک فیصل مکه مکرمه بستری شد.

آیت الله عزیزالله خوشوقت (زادهٔ 1305) مجتهد و استاد اخلاق، امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی واقع در سه راه طالقانی (پیچ شمیران) در تهران است. او پس از تحصیلات روز به علوم حوزوی روی آورد و در طول عمر شریف خود در خدمت دین بود. ایشان به جهت فهم عمیق و آرای بدیعی که در آیات و روایات و دعاها به ویژه صحیفه سجادیه و نهج البلاغه داشتند گنجینه ای از معارف در عصر حاضر به شمار می رفتند.آیت الله خوشوقت از بارزترین شاگردان اخلاق و عرفان علامه طباطبایی بودند.

روابط عمومی سازمان حج و زیارت درگذشت این عالم و عارف جلیل القدر را به تمامی شیعیان جهان تسلیت عرض می نماید.  


روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.