پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش روحانیون،مدیران مجموعه و کاروانهای حج سالجاری خراسان رضوی و رونمایی از سازه نمادین قبه الخضراء در حج و زیارت خراسان رضوی برگزار گردید

  همایش روحانیون،مدیران مجموعه و کاروانهای حج سالجاری خراسان رضوی  و رونمایی از سازه نمادین قبه الخضراء	در حج و زیارت خراسان رضوی برگزار گردید

روابط عمومي حج و زيارت خراسان رضوي:

همایش روحانیون،مدیران مجموعه و کاروانهای حج استان با حضور نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان ،معاون امور فرهنگي بعثه، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور ، نماينده بعثه و مدير حج و زيارت دیروز جمعه از ساعت 9 الي 11:30 در محل سالن اجتماعات حج و زيارت خراسان رضوي برگزار گرديد.

با هماهنگی صورت گرفته قبل از آغاز همایش مذکور از سازه نمادین قبه الخضراء ساخته شده بر روی ساختمان حج و زیارت استان با دستان مبارک حضرت حجت السلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی رونمایی گردید.

همایش مذكور با تلاوت قران كريم و استماع سرود جمهوری اسلامی و صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز گرديدو در ابتداي جلسه دكتر احمری ضمن خیر مقدم در خصوص جلسات مناسک کاروانها و برنامه ريزي هاي لازم در اين رابطه توضيحات لازم را ارائه نمودند.

در ادامه اين نشست جناب حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني در سخنان خود تذكرات لازم در خصوص نحوه رفتار زائرين و عوامل اجرايي حج را با توجه به وضعیت موجود منطقه و جهان اسلام يادآور شدند .

سرپرست حجاج ايراني در اين همايش پس از تبيين حساسيت سياسي وضعيت منطقه برنامه ريزي دقيق‌تر و هماهنگي بيشتر همه دست اندركاران در حج سال جاري را ضروري دانست.



استفاده از ظرفيت‌هاي حجاج از طريق ساماندهي زايران، بهره گيري بيشتر از فرصت‌هاي معنوي و ارتقاء سطح آموزشي زايران در ادامه مورد تاكيد حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر قرار گرفت.



نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت در ادامه ضمن تاييد تلاش‌هاي سازمان حج و زيارت و مسئولان مربوطه در جهت پشتيباني زائران، اعلام كرد: با توجه به گرماي زمان حج در روز هشتم ذي الحجه برنامه ريزي شده كه انتقال حجاج به عرفات ديرهنگام‌تر صورت گيرد.

محمدی معاون حج ،عمره و عتبات سازمان حج و زيارت نيز در سخنان خود ضمن تاكيد بر سخنان نماينده ولي فقيه بر رعايت دستورالعمل هاي صادره از سوي سازمان و بعثه تاكيد نمودند و در سخنان  خود آخرین وضعیت موجود از اسکان و تغذیه و دستورالعمل ها را تشريح نمودند.

سرهنگ مهری نیز ضمن درخواست بر تاکید به زائرین در خصوص عواقب حمل مواد مخدر و ارائه گزارش آماری کشوری و استانی از همکاری مدیران کاروانها در سالهای گذشته در این خصوص قدردانی نموده و بر شفاف سازی این موضوع به زائرین تاکید نمودند.

سخنان دكتر مظلومی نماينده معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز در خصوص رونمائی از سامانه  توزیع بسته های فرهنگی پايان بخش اين نشست بود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.