پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جزئیات حج۹۴و سفر زائران

جزئیات حج۹۴و سفر زائران
رئیس سازمان حج و زیارت ضمن اعلام جزئیات اعزام زائران حج تمتع ۹۴ خبر داد که در موسم حج سفیر ایران در مکه و مدینه حضور خواهد داشت و سازمان کنفرانس اسلامی نیز در موضوع امنیت زائران ایفای نقش خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی افزود: در حال حاضر تمامی برنامه ریزی های لازم برای اعزام زائران به حج سال ۹۴ انجام شده و معاینات پزشکی زائران در تمامی استان ها به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی قراردادهای هتل، تغذیه،حمل و نقل و... منعقد شده است، گفت: تمامی ۴۵۵ کاروان تکمیل و همچنین قرارداد پرواز زائران نیز بسته شده و تا امروز صد درصد زائرانی که دارای اولویت اعزام بودند، هزینه سفر زیارتی خود را در دو قسط پرداخت کرده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز اولین اعزام از اول شهریور خبر داد و تاکید کرد: اولین پرواز زائران حج تمتع از تهران به مقصد مدینه منوره انجام خواهد شد و مابقی پروازها نیز از ۱۹ ایستگاه پروازی از استانهای مختلف کشور صورت می گیرد.

وی به تفاوت حج تمتع و عمره اشاره کرد و گفت: در حج تمتع سفیر ایران از ریاض به مکه مکرمه و مدینه منوره می آید و به عملیات اعزام زائران و ارائه خدمات به آنان نظارت خواهدداشت و همچنین سازمان کنفرانس اسلامی نیز به این موضوع ورود پیدا می کند و از سوی دیگر مسئولان عربستان بصورت شبانه روزی امنیت زائران را تامین خواهند کرد به همین دلیل فریضه حج واجب تفاوتهای عمده ای با عمره مفرده دارد.

اوحدی با اشاره به اینکه طول مدت اعزام و حضور زائران تمتع ۲۹ تا ۳۳ روز است، افزود: زائران با توجه به ایستگاههای پروازی و زمان اعزامشان از ایران طول مدت سفرآنان متفاوت خواهد بود اما حداقل زمانی که برای اقامت زائران در عربستان در نظر گرفته شده ۲۹ روز خواهد بود.

به گفته وی، در عملیات حج امسال ۶۴ هزار زائر به همراه عوامل اجرایی مشرف خواهند شد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.