پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دکتر موسوی در اصفهان: : به دنبال مدیریت علمی و نوگرا هستیم

دکتر موسوی در اصفهان: :  به دنبال مدیریت علمی و نوگرا هستیم

به گزارش «حج نیوز» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر موسوی مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت امروز جمعه در سفری به استان اصفهان در جمع کارگزاران زیارتی استان گفت: برای اداره سازمان به دنبال مدیریت علمی و نوگرا هستیم و در این راستا استفاده از مدیران و نیروهای توانمند را در دستور کار داریم و  در صورت لزوم برای اداره بهتر سازمان برخی دستور العملها و بخشنامه ها که مانع خدمات رسانی بهتر به زوار است تغییر خواهیم داد.

دکتر موسوی همچنین با اشاره به  هدفمندی سهمیه ها اعلام کرد:  به خاطرهدفمندی سهمیه ها، تهمت ها، فشارها و نامه های توهین آمیز را تحمل کرده ام و در این راه ایستاده ام  و ایستادگی خواهم کرد.

وی افزود: زمانیکه برنامه هدفمندی سهمیه ها مطرح شد، عده ای گفتند که سهمیه ها از اهرم های ریاست سازمان است تا بوسیله آن از دیگر سازمان ها و نهادها امتیاز گرفته شود. چنانچه قبلاً فردی برای انتقال فرزندش به یک دانشگاه 850 سهمیه عمره به یک سازمان داده بود.  

مشاور رییس جمهور در خصوص اعزام زائران به عتبات عالیات افزود: بایستی با هموار و آسان سازی اعزام زائران به عتبات عالیات تلاش کنیم تا از پروازهایی که زائران را به صورت آزاد و خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت به عتبات می برند که طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی خلاف قانون است، جلوگیری بعمل آوریم.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در همایش آموزشی-توجیهی عمره گزاران این استان که در ورزشگاه پیروزی اصفهان برگزار شد حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداخت.

دکتر موسوی در این دیدار گفت: اولین هدف ما در سازمان حج و زیارت خدمت رسانی به زوار است و در این راستا تلاش می کنیم تا مشکلات و کمبودها در حوزه حمل و نقل، اسکان، بهداشت و تغذیه زائران در سفر به سرزمین وحی به حداقل برسد.

مشاور رییس جمهور با اشاره به افزایش هزینه های سفر عمره در سالجاری افزود: با توجه به تورم 10 تا 15 درصدی در عربستان و وجود برخی مشکلات ارزی درداخل کشور، تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه سفر زائران داشته ایم.

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه تصریح کرد: علی رغم برخی شایعه پراکنی ها امسال محدودیتی برای اعزام زائران عمره نداریم و هر مقدار امکانات داخل و کشور میزبان به ما اجازه دهد، زایر به سرزمین وحی اعزام خواهیم کرد.

  حجت الاسلام سید علی  قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این همایش گفت: سفر حج، فرصتی برای توسعه اخوت دینی و برادری اسلامی است که بایدگسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه سفر حج برکات زیادی برای حجاج دارد گفت: این سفر موجب تحول روحی و اخلاقی در فرد می شود تا به خداوند نزدیک و گذشته خود را جبران و راهی برای آینده پیدا کنند و اگر کسی بتواند به این هدف دست پیدا کند در این سفر نورانی کاملا موفق خواهد بود.

حجت الاسلام قاضی عسگر ادامه داد: سفر حج عمره میتواند دانش و معلومات دینی را افزایش دهد و زمینه بهره برداری از دانش دینی را نیز فراهم کند. وی، حج را از ارکان دین اسلام دانست و بر آشنایی زائران با احکام عمومی و فقهی اعمال مربوط به عمره مفرده تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه زائران سرزمین وحی در سفر عمره باید با آداب سفر و معارف آن آشنا شوند گفت: زائران این سفر معنوی باید با تاریخ اسلام آگاهی پیدا کنند چرا که این مکان، محل پیدایش و گسترش اسلام است و بسیاری از حوادث اسلام در دو شهرمدینه و مکه اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام قاضی عسگر با اشاره به اینکه سفر حج به صورت جمعی برگزار می شود بر آشنایی زائران با معاشرت و اخلاق اسلامی تاکید کرد. 

 

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.