پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد؛

تکمیل ظرفیت کاروان های حج / اعلام زمان صدور ویزای حجاج

تکمیل ظرفیت کاروان های حج / اعلام زمان صدور ویزای حجاج

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ظرفیت کاروان های حج در سراسر کشور تکمیل شده است، اعلام کرد: نخستین گروه از حجاج اول شهریور ماه به سرزمین وحی اعزام می شوند و صدور روادید زائران از روزهای ابتدایی ماه شوال آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس «سعید اوحدی» پیش از ظهر امروز(شنبه) در خصوص آخرین برنامه ریزی های صورت گرفته برای حج تمتع سالجاری گفت: برنامه ریزی ها برای برگزاری عملیات حج بر اساس برنامه زمان بندی در حال انجام است و خوشبختانه 90 درصد معاینات پزشکی زائران در استان های سراسر کشور انجام شده و امیدواریم طی یکی دو هفته آینده تا پایان ماه مبارک رمضان پایان یابد.

** 23 درصد حجاج ایرانی مبتلا به پرفشاری خون

وی افزود: از زائران می خواهیم به توصیه های پزشکان حج توجه جدی داشته باشند. تا کنون حدود 23 درصد از زائران تمتع امسال بیماری فشار خون دارند از این رو به زائران اکیداً توصیه می‌کنیم حتما داروهای خاص خود را همراه داشته باشند و بیماری خود را با پزشکان در میان بگذارند.

رئیس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: زائران حتماً خودشان در جلسات آموزشی کاروان ها حضور داشته باشند و به توصیه های روحانیون و مدیران محترم کاروان ها توجه جدی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: فضای حج تمتع با توجه به حضور زائران از همه کشورهای اسلامی متفاوت از فضای عمره است، اعمال حج تمتع و وقوف در ایام تشریق سختی های خود را دارا است و حضور انبوهی از زائران از تمام کشورها در یک زمان مشخص، آلودگی ها و احتمال بروز بیماری ها از جمله مسائلی است که شرایط را در حج متفاوت می کند، از این رو امیدواریم با حضور زائران عزیز در جلسات آموزشی کاروان ها و با توجه به تمهیدات اندیشیده شده همچون شورای فرهنگی کاروان ها و داوطلبانی که برای خدمت در کاروان ها حضور دارند و با هماهنگی و انسجامی که در کاروان ها وجود خواهد داشت، شاهد برگزاری حجی در شأن زائران عزیز باشیم.

** پیاده سازی صد در صدی طرح انطباق در حج امسال

مهندس اوحدی اعلام کرد: یکی از تفاوت های حج امسال با سال گذشته این است که طرح انطباق امسال با افزایش حدود 20 تا30 پزشک زن متخصص و فوق متخصص بصورت صد در صد پیاده‌سازی می شود و زائران عزیز زن با آرامش خاطر می توانند از خدمات پزشکی و درمانی بهره‌مند گردند.

** 60 درصد پروازهای حج، مدینه قبل است

رئیس سازمان حج ادامه داد : با توجه به استقبال زائران از پروازهای مدینه قبل با هماهنگی شرکت های هواپیمایی ، امسال حدود 60 درصد پروازها بصورت مدینه قبل خواهد بود که این اقدام رضایت زائران را در پی خواهد داشت و اثرات مثبتی در برگزاری حج خواهد داشت.

**آغاز اعزام حجاج از اول شهریورماه

مهندس اوحدی عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته عملیات اعزام حجاج امسال از اول شهریور ماه آغاز خواهد شد و آخرین گروه از حجاج چهارم محرم به میهن اسلامی باز می گردند.

وی ادامه داد : کار تدارکات و هماهنگی برای ایام تشریق که ایام ویژه حج تمتع است، در حال برنامه ریزی است و با توجه به اینکه هر چه جلو می رویم گرما در عربستان افزایش می یابد، بدنبال تمهیداتی هستیم تا در ایام تشریق زائران دچار گرمازدگی نشوند.

** صدور ویزای حجاج از ابتدای شوال

وی در پایان گفت: امروز همه کاروان های حج در سراسر کشور تکمیل شده است و امیدواریم بر اساس برنامه ریزی ها صدور روادید زائران حج بلافاصله بعد از رمضان و از ابتدای ماه شوال آغاز گردد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.