پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

شب های قدر ؛ لحظه های سبز اجابت دعا

 شب های قدر ؛ لحظه های سبز اجابت دعا

شب های قدر، لحظه هایی سرشار از عطر معنویت و رستگاری آرام آرام از راه می رسند و مسلمانان به شکرانه ی لیالی قدر در گردهمایی با شکوهی به راز و نیاز با خالق خویش می پردازند و سعادت دنیوی و اخروی را از یگانه ی بی همتا می خواهند.

شب های قدر لحظه هایی مملو از معنویت، وارستگی و خضوع در برابر یگانه معبود هستی است که بندگان صالح پروردگار از عمق جان به راز و نیاز با خالق خویش می پردازند تا به آرامش و سعادت حقیقی دست یابند.

ارزش این شب ها آن چنان در نزد یکتای بی همتا والاست که سوره ای به نام آن در قرآن کریم وجود دارد و بزرگان دین اسلام نیز درباره ی جایگاه این لحظه های گرانقدر سخن های فراوانی گفته اند، حضرت محمد(ص) درباره ی شب های قدر فرموده اند: «هرکس شب قدر را با ایمان و محاسبه بیدار ماند تمام گناهان گذشته و آینده اش بخشیده می شود.»

امام محمد باقر(ع) درباره فضیلت های شب قدر بیان داشتند:«خداوند متعال نخستین دورانی که دنیا را آفرید، شب قدر را هم آفرید. نیز در آن شب، نخستین پیامبر و نخستین جانشین پیامبر را آفرید و مقدر کرد که در هر سال، شبی باشد که در آن شب، تفسیر کارها را تا سال آینده فرود آورد.»

امام صادق (ع) نیز در این خصوص می فرمایند: «قلب ماه رمضان شب قدر است.»

اعمال خاصی چون غسل کردن، احیا و شب زنده داری، نماز و دعا، قرآن بر سر گرفتن، استغفار و توبه در شب های قدر انجام می شود. نخستین شب قدر که در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان پاس داشته می شود، همزمان با شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) به وسیله ی ابن ملجم مرادی است؛ به همین دلیل شیعیان جهان با شور خاصی به برپایی این مراسم دینی می پردازند و آن را گرامی می دارند.

این شب های با ارزش لحظه های با شکوهی است که نجوای استغفرالله ربی و اتوب الیه... در سراسر این گیتی پهناور پراکنده می شود و مسلمانان آرامش و آسایش حقیقی را از پروردگار خویش می طلبند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.