پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

قطار دو شهر زيارتي با سرعت 350 كيلومتر در ساعت

قطار دو شهر زيارتي با سرعت 350 كيلومتر در ساعت
نخستين قطار سريع‌السير در مسيرهاي تهران-مشهد و قم-اصفهان راه‌اندازي خواهد شد.
به گزارش حج نیوز ، وزير راه و شهرسازي از ايجاد بسترهاي اوليه براي راه‌اندازي قطارهاي سريع‌السير در خطوط ريلي كشور خبر داد و گفت: نخستين قطار سريع‌السير در مسيرهاي تهران-مشهد و قم-اصفهان راه‌اندازي خواهد شد.

علي نيكزاد افزود : براي تامين اعتبار اين طرح ‌ها كه بخش قابل توجهي از آن با منابع فاينانس خواهد بود، مذاكره هاي خوبي با چند كشور از جمله چين
شده است.

نيكزاد با تاكيد بر عزم دولت براي ارتقاي خدمات كيفي در حوزه‌هاي حمل و نقل به ويژه بخش ريلي گفت : از حداكثر توان داخلي با مشاركت سرمايه‌گذاري كشورهاي خارجي استفاده مي كنيم و تا پايان فعاليت دولت دهم، زمينه مناسب براي عقد قرارداد رسمي و آغاز عمليات راه‌اندازي قطارهاي سريع‌السير در خطوط راه‌آهن كشورمان فراهم مي شود.

نيكزاد اعلام كرد : براي اجراي دو طرح قطار سريع‌السير با سرعت بالاي 350 كيلومتر، تامين فاينانس از چين در مراحل اجرايي است.

وزير راه و شهرسازي گفت: اين طرح ‌ها در مسير ريلي قم-اصفهان و تهران - مشهد اجرا مي‌شود.

نيكزاد از عزم دولت دهم براي به نتيجه رسيدن اين طرح ها خبر داد و افزود: در اين طرح از فناوري روسازي و علايم گذاري با مشاركت خارجي استفاده خواهد شد اما در مسير ريلي قم - اصفهان عمليات زيرسازي طرح با همكاري پيمانكار ايراني در حال اجراست.

نيكزاد گفت: بانك مركزي هم حداكثر توان خود را به كار گرفته است تا شرايط لازم براي تامين فاينانس اين طرح ها كه به چند هزار ميليارد تومان هم مي رسد ، تا پايان فعاليت كاري دولت دهم فراهم شود.

وي افزود: بايد فناوري جديد در مسير ريلي حدود هزار كيلومتر به كار گرفته شود و حداكثر چهار سال براي اجراي چنين طرحي نياز است.
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.