پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آغاز ثبت نام اعزام به عتبات دانشگاهیان / قرعه کشی؛ سوم مرداد

آغاز ثبت نام اعزام به عتبات دانشگاهیان / قرعه کشی؛ سوم مرداد

رییس ستاد عمره و عتبات دانشجویان از آغاز ثبت‌نام عتبات دانشجویان از 23 تیرماه خبر داد و گفت: برای اعزام دانشجویان به عتبات، قرعه‌کشی انجام می‌شود اما اولویت با افرادی است که علی رغم ثبت نام برای سفر عمره، به دلیل مشکلات پیش آمده مشرف نشده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به سفر عمره دانشجویان در سال 94 گفت: قرار بود در سال جاری 18000 نفر از دانشگاهیان به عمره اعزام شوند که به دلیل مسائل پیش آمده بیش از 5600 نفر اعزام شدند. ما در مورد سفر عمره تابع سازمان حج و زیارت هستیم و هرگاه مشکل برطرف شود،نسبت به اعزام دانشگاهیان اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: چنانچه مشکل برطرف شد، اولویت با افرادی است که سال قبل اعزام نشده‌اند.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشجویان در ادامه با اشاره به سفر عتبات دانشگاهیان اظهار کرد: تاکنون بیش از 60 هزار نفر در 12 دوره به عتبات اعزام شده‌اند. پس از هر سفر عتبات از اعزام شدگان نظرسنجی صورت می‌گیرد که طبق آخرین نظرسنجی صورت گرفته 74 درصد از دانشجویان برای نخستین بار بود که به عتبات اعزام می‌شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی ادامه داد: براساس این نظرسنجی، 55 درصد دانشجویان در حال تحصیل، 27 درصد آنان دانشجوی شاغل و 12 درصد استاد بودند. همچنین 58 درصد آنان در مقطع کارشناسی 16 درصد در مقطع کارشناسی ارشد، 14 درصد در مقطع دکتری و 12 درصد در مقطع کاردانی تحصیل می‌کردند.

وی از ارائه بسته‌های فرهنگی به اعزام‌شدگان خبر داد و گفت: 62 درصد افراد این بسته‌ها را تحویل گرفته‌اند و 38 افراد این بسته‌ها را دریافت نکرده‌اند. از طرف دیگر در هر سفر برنامه‌های ویژه‌ای برای اعزام شدگان برگزار می‌شود که 70 درصد اعزام شدگان از این برنامه‌ها خیلی راضی بودند، 15 درصد این برنامه‌ها را مفید ندانسته‌اند و بقیه شرکت نکردند. 52 درصد از اعزام‌شدگان نتیجه سفر خود را مانوس شدن با اهل بیت، 19 درصد تعالی و قرب و حدود 28 درصد تحول و به خودآمدن دانستند.

ثبت‌نام عتبات از 23 تیر تا 2 مردادماه

رییس ستاد عمره و عتبات دانشجویان در مورد مهلت ثبت‌نام سیزدهمین سفر به عتبات دانشگاهیان توضیح داد: ثبت‌نام از فردا 23 تیر آغاز شده و تا 2 مردادماه ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت www.labbayk.com/new نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی با بیان اینکه 5 گروه می‌توانند در این دوره ثبت‌نام کنند گفت: گروه اول دانشجویان مجرد پسر، گروه دوم دانشجویان مجرد دختر به همراه محارم خود، گروه سوم دانشجویان متاهل، گروه چهارم اساتید دانشگاه و گروه پنجم کارمندان هستند.

وی در مورد تاریخ اعزام اظهار کرد: تاریخ اعزام هر استان روی سایت قرار داده شده است و در تاریخ سوم مردادماه قرعه‌کشی انجام شده و اسامی برندگان اعلام می‌شود. اولین تاریخ اعزام 20 مردادماه بوده و تا 20 آبان‌ماه ادامه دارد.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشجویان با بیان اینکه ظرفیت سیزدهمین دوره اعزام دانشجویان و عتبات حدود 7000 نفر است، گفت: روزانه دو کاروان اعزام می‌شود که یک کاروان به صورت زمینی و یک کاروان به صورت هوایی خواهد بود. هتل و محل اسکان دانشجویان مشخص شده است. البته در بخش اعزام زمینی تخفیف وجود دارد. قیمت اعزام زمینی در استان تهران 960 هزار تومان و اعزام هوایی یک میلیون و 550 هزار تومان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین فقیهی از فراهم شدن مقدمات انعقاد قرارداد با دو بانک خبر داد و گفت: با دو بانک صحبت شده است و یکی از آنها توافق خود را برای ارائه وام قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی به افرادی که مشرف می‌شوند، اعلام خواهد کرد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.