پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در ديدار رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت با رهبر معظم انقلاب مطرح شد؛

پشتوانه روحي، معنوي و فكري، عامل اصلي حل همه مشكلات است

پشتوانه روحي، معنوي و فكري، عامل اصلي حل همه مشكلات است
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رمضاني رئيس جمهور و هيأت وزيران با شرح و تبيين فرازهايي از فرمان راهگشاي اميرمؤمنان به مالك اشتر، تأكيد كردند: پشتوانه روحي، معنوي و فكري، عامل اصلي حل همه مشكلات است و تأمل و تدبر در نهج البلاغه مولاي متقيان، چنين پشتوانه اي را فراهم مي سازد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت ، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر روز گذشته در ديدار رمضاني رئيس جمهور و هيأت وزيران با شرح و تبيين فرازهايي از فرمان راهگشاي اميرمؤمنان به مالك اشتر، تأكيد كردند: پشتوانه روحي، معنوي و فكري، عامل اصلي حل همه مشكلات است و تأمل و تدبر در نهج البلاغه مولاي متقيان، چنين پشتوانه اي را فراهم مي سازد.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به سخنان رئيس جمهور در ابتداي اين ديدار درباره نتايج مذاكرات هسته اي، از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تيم هسته اي قدرداني و تشكر كردند.

ايشان سپس با اشاره به ويژگي هاي شخصيتي جايگاه خاص مالك اشتر نزد اميرمؤمنان افزودند: حضرت علي بن ابيطالب (ع)، فرمان خود را خطاب به چنين شخصيتي صادر فرمودند كه اين نكته جاي تأمل دارد.

رهبر انقلاب در بيان وظايف مسئولان در فرمان اميرمؤمنان به مالك اشتر، افزودند: «گرفتن ماليات و حقوقي كه مردم نسبت به دولت دارند»، دفاع از مردم و سرزمينشان، سوق دادن جامعه به صلاح و رستگاري و آباداني و سازندگي كشور، 4 مأموريت اصلي است كه مولاي متقيان در نامه به مالك، بر دوش حاكمان مي گذارند.

حضرت آيت الله خامنه اي، «توصيه حاكمان اسلامي به تقواي الهي در هر شرايط و موقعيت»، «جديت كامل در انجام دادن فرائض و سنن و مستحبات»، «نصرت پروردگار در قلب و در زبان و در عمل»، «و مهار كردن نفس در مقابل همه شهوات» را از فرامين مهمي برشمردند كه مولاي متقيان در زمينه خودسازي به مالك اشتر نگاشته اند.

قضاوت منصفانه درباره مسئولان قبلي از ديگر نكاتي بود كه رهبر انقلاب با استناد به فرازهايي از فرمان امام علي (ع) به مالك اشتر مورد تأكيد قرار دادند.

ايشان عمل صالح را بهترين ذخيره دوران مسئوليت هر فرد برشمردند و افزودند: مردم در «قضاوتهايِ با فكر و تأمل و جمع بندي شده»، اشتباه نمي كنند بنابراين از اينگونه قضاوتهايِ مردم مي توان فهميد كه كدام مسئول صالح است و كدام نه.

«مراقبت حريصانه و بخيلانه از نفس براي جلوگيري از انحراف و ضايع شدن آن»، و «ترجيح دادن تكليف الهي به هر چيز ديگر»، دو توصيه ديگري بود كه رهبر انقلاب هنگام بازخواني فرمان حكومتي اميرمؤمنان، بيان كردند و افزودند: امام راحل عظيم الشأن، مظهر عمل به اين توصيه هاي الهي بود.

حضرت آيت الله خامنه اي، «دوست داشتن مردم از صميم قلب» و «محبت و مدارا با آنان» را از ديگر فرامين آن امام همام به مالك خواندند و افزودند: به دستور اميرمؤمنان، بايد از لغزشها و خطاهاي مردم گذشت كرد البته به جز مواردي كه حدود الهي زير پا گذاشته مي شود و يا پاي محاربه با اسلام و حكومت اسلامي در ميان است.

ايشان در پايان فرمان حضرت علي بن ابيطالب (ع) به مالك را از ذخائر فوق العاده فرهنگي خواندند و با قدرشناسي از زحمات اعضاي دولت، براي آنان آرزوي توفيق كردند.

پيش از سخنان رهبر انقلاب، حجت الاسلام والمسلمين روحاني رئيس جمهور با اشاره به نتايج مذاكرات هسته اي، از رهبر معظم انقلاب اسلامي به علت حمايتها و هدايتهاي ايشان نسبت به دولت و تيم مذاكرات هسته اي تشكر و ابراز اميدواري كرد اين مسأله زمينه ساز پايان فشارها و رفع اتهامات نارواي دشمنان عليه جمهوري اسلامي باشد و حركتي جديد در مسير پيشرفت كشور را بوجود بياورد.
رئيس جمهور در ادامه گزارشي از اقدامات دولت بيان كرد.

آقاي روحاني با اشاره به دستاوردها و همچنين مشكلات دولت در دو سال اخير، روابط نزديك با همسايگان و اهتمام به تداوم مذاكرات هسته اي را از جمله اقدامات دولت در حوزه سياست خارجي برشمرد و افزود: در شزايطي كه منطقه درگير آشوب و تروريسم است، جمهوري اسلامي ايران از كشورهاي منطقه كه دچار معضل تروريسم هستند حمايت كرده و اين راه را ادامه خواهد داد.

رئيس جمهور در عرصه اقتصادي، عبور از ركود، تبديل رشد منفي اقتصادي به رشد مثبت، كنترل تورم، كاهش واردات گندم و افزايش صادرات غير نفتي را از دستاوردهاي دولت دانست و خاطرنشان كرد: براي عبور از مشكلات در مسئله اشتغال و رشد اقتصادي نياز به سرمايه و تكنولوژي داريم.

آقاي روحاني بدهي سنگين به بانك مركزي و شركت هاي خصوصي، مشكلات ناشي از يارانه نقدي، بيكاري، بهره وري پايين، فعاليت موسسات اعتباري غير مجاز، معوقات بانكي، كمبود آب و كاهش منابع زيرزميني، خشكسالي، مسائل زيست محيطي و كاهش قيمت نفت را از جمله مشكلات پيش روي دولت بيان كرد.

رييس جمهور با تاكيد بر بكارگيري همه توان دولت براي رفع مشكلات مردم و كشور گفت: براي حل مشكلات نيازمند همكاري قواي سه گانه هستيم تا گامهاي باقي مانده را با شتاب بيشتري طي كنيم.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.