پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

البرز:برگزاری آیین افطاری ویژه شورای برنامه ریزی اردوی حج تمتع

البرز:برگزاری آیین افطاری ویژه شورای برنامه ریزی اردوی حج تمتع

مدیریت حج و زیارت استان البرز از برگزاری آیین افطاری ویژه شورا ی برنامه ریزی اردوی آموزشی حج تمتع خبر داد و گفت : این ضیافت پر شور و معنوی با حضور جمع زیادی از کارگزاران و مسئولین ارگانهای همکار در عرصه حج و زیارت حائز اهمیت بود که نوید از همدلی و همزبانی دستگاههای دولتی با مردم ولایی استان البرز، جهت برگزاری بهینه اردوی جامع آموزشی حج تمتع سالجاری می داد .

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان البرز روز چهارشنبه مورخ 24/04/94 مصادف با 28 رمضان 1436 نشست صمیمانه خدمتگزاران ضیوف الرحمن جهت تبیین سیاستهای کلی و اجرایی بهینه ششمین اردوی جامع آموزشی حج تمتع سالجاری که مقرر است در دوم مردادماه سالجاری برگزار شود، بهمراه ضیافت افطاری در محل اردوگاه فرهنگی- تربیتی امام علی (ع)متعلق به کمیته امداد امام خمینی(ره) واقع در جاده محمد شهر کرج برگزار شد.

در ابتدای جلسه و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ،سید مرتضی حسینی مدیر حج و زیارت استان البرز ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه پر خیر و برکت و آرزوی بهره برداری حداکثری از فیوضات این ماه،به تبیین سیاستهای کلی و عمومی سازمان حج و زیارت پرداخت و از حاضرین خواست تا ضمن رعایت کامل دستورالعملها و  خط مشی سازمان،این مدیریت را در اجرای سیاستهای سازمان متبوع خود که نیل به رضایت زائرین،حضرت ولیعصر(عج) و در نهایت رضایت باریتعالی است،یاری فرمایند.

وی افزود: اردوی حج عبارت است از اجرای عملی مناسک عمره وتمتع توسط زائر وراهنمایی روحانی ومدیرکاروان وحضور در شرایط وفضای مسجد الحرام، مسعی ، عرفات ومنی و نیز ارائه آموزش های تئوری همچون بایدها ونبایدها درحج ، بهداشت وامنیت درسفرحج توسط اساتید متخصص ، در محیطی فارغ از دغدغه های روزمره کار وزندگی . حسینی درادامه به ارائه نتایج جلساتی که در اینخصوص با مسئولین ارشد استانی و سازمانی برگزار شده بود،پرداخت و گفت امیدواریم برگزاری این جلسات برای زائرین بار مثبت به ارمغان آورد تا ایشان نیز بتوانند ضمن بهره مندی از آموزش صحیح اخلاق و آداب زیارت ، بطور کافی و وافی و بدون دغدغه خاطر از سفرهای زیارتی خود کمال بهره را ببرند.

محمد توحیدیان مسئول اجرائی اردو نیز به نوبه خود ضمن تشکر از مدیریت استان به لحاظ حسن برنامه ریزی و تلاش در جهت رفاه حال زائرین استان البرز،کسب توفیق خدمت به میهمانان خداوند را موهبتی الهی دانست و انتخاب عزیزان حاضر در این کسوت را به ایشان تبریک گفت.

وی برنامه های جاری برگزاری اردو را تشریح نمود و ضمن تحویل احکام و تبیین شرح وظایف مسئولین کمیته های اجرایی ،تغییرات حاصله در برنامه ریزی های برگزاری اردوی سالجاری را نسبت به سالهای گذشته بر شمرد.

براساس این گزارش نمایندگان محترم دستگاههای مرتبط با اردوی مربوطه از جمله سرهنگ تقی پور ریاست اداره اماکن ،مسئولین بهداشت و درمان هلال احمر،تعدادی از پزشکان خدوم ،مسئولین روابط عمومی ،مسئولین و اعضای کمیته های اجرایی در این نشست حضور داشتند و میل و رغبت دستگاه مرتبط خود را در جهت همکاری با دست اندر کاران حج و زیارت استان البرز اعلام داشتند.

در نهایت نظرات ارزنده صاحب نظران ،پیش کسوتان و مسئولین کمیته برگزاری این اردو شنیده و در خصوص مسائل مختلف اجرایی و تغییرات حاصله بحث و تبادل نظر گردید که ان شاءالله در اردوی سالجاری اجرایی خواهد شد.

این نشست صمیمی با برپایی نماز جماعت و برگزاری ضیافت افطاری به پایان رسید.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.